۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴

بلومبرگ: ذخایر تسلیحاتی کشورهای اروپایی رو به اتمام است

بلومبرگ: ذخایر تسلیحاتی کشورهای اروپایی رو به اتمام است

کشورهای اروپایی از شرکت‌های تولید تسلیحات خواسته‌اند برای کمک به جبران کمبود ذخایر تسلیحاتی خود و همچنین ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه، تولید را تسریع بخشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ذخایر برخی از کشورهای اروپایی که به اوکراین تسلیحات ارسال کرده‌اند، رو به اتمام است.

منابع آگاه به بلومبرگ اطلاع دادند که کشورهای عضو ناتو از شرکت‌های تولید تسلیحات خواسته‌اند برای کمک به جبران کمبود ذخایر تسلیحاتی خود و همچنین ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه، تولید را تسریع بخشند.

متحدان کی یف به رهبری واشنگتن و پایتخت‌های بزرگ اروپایی، از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، میلیاردها دلار سلاح، مهمات و تجهیزات ارسال کرده اند.

بلومبرگ افزود که کمبود ذخایر متحدان کی یف عمدتاً بر مهماتی چون گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری متمرکز است که از زمان آغاز جنگ تاکنون، بیش از یک میلیون از این گلوله‌ها را به اوکراین ارسال کرده اند.

شرکت‌های نظامی در ایالات متحده و اروپا در حال حاضر با تقاضای بسیار بالایی برای سلاح‌های دفاع هوایی و تسلیحات ضد تانک همراه با سایر تجهیزات نظامی، مواجه هستند.

بلومبرگ افزود: کشورهای ناتو می‌دانند که اوکراین احتمالاً برای سال‌های آینده به حمایت نظامی آنها نیاز خواهد داشت، اما توسعه سریع تولیدات دفاعی پس از دهه‌ها تقاضای محدود به دلیل کاهش بودجه دفاعی، دشوار خواهد بود.

انتظار می‌رود وزرای دفاع ناتو در این هفته برای بحث در مورد چندین موضوع از جمله حمایت از ذخایر تسلیحاتی دیدار کنند و «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در پایان سپتامبر گذشته پس از دیدار با مقامات تأمین تسلیحات در کشورهای عضو اتحادیه گفت که «تقویت ذخایر ناتو حمایت از اوکراین را تضمین می کند».

کد خبر 5606663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      این چرت و پرتا چیه دارین میگین اخه