۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

دولت فرانسه: اعتصاب‌ها متوقف نشود، به زور متوسل می‌شویم

دولت فرانسه: اعتصاب‌ها متوقف نشود، به زور متوسل می‌شویم

سخنگوی دولت فرانسه می‌گوید در صورتی که اعتصاب در پالایشگاه‌های این کشور فورا متوقف نشود، وارد عمل شده و برای پایان دادن به آن مداخله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه کارکنان پالایشگاه‌ها را تهدید کرده در صورت پایان ندادن به اعتصاب، با اعمال زور به آن پایان خواهد داد. در پی این اعتصاب‌ها که وارد هفته سوم خود می‌شود، یک سوم پمپ بنزین‌های فرانسه با کمبود سوخت مواجه شده یا اصلاً سوخت ندارند.

تا کنون وزرای دولت و همچنین امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستار ایجاد راه حل برای این بحران شده اند. با این حال، اولیویه وران، سخنگوی دولت تهدید کرده که برای پایان دادن به اعتصاباتی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده احتمالاً به اعمال زور متوسل خواهد شد. به گفته او، اگر اعتصابات «فورا» متوقف نشود، «ما وارد عمل می‌شویم. بدین معنا که برای برداشتن آن مداخله خواهیم کرد».

گفته می‌شود در پی این اعتصابات، زنجیره تامین سوخت با مشکل مواجه شده و نیمی از جایگاه‌های سوخت در پاریس بدون بنزین و گازوئیل مانده اند. کمبود سوخت برخی را بر آن داشته تا برای بنزین زدن به نروژ بروند. فرانسه به تازگی اعلام کرده در پی کمبود سوخت ممکن است از نروژ نفت وارد کرده یا اینکه از ذخایر استراتژیک خود برداشت کند.

اعتصابات در فرانسه، به دنبال اعتراض برای افزایش دستمزدها صورت می‌گیرد. کارکنان پالایشگاه‌ها می‌گویند افزایش دستمزدها با میزان تورم در کشور هماهنگ نیست و استانداردهای زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

کد خبر 5606808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • استقلال بزرگ IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      2 0
      مردم عزیز فقط کمی صبور باشین،،کسانی کا اتیش به خرمن دیگه مینداختن،،حالا منزل خودشون داره اتیش میگیره،،،
    • محمد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      پس آزادی چی شد ؟! مگه سرکوب و اجبار بد نبود؟! حرموزاده تر از غربی ها نداریم
    • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      چرا دولت اقدام دولت فرانسه را با اعتصابیون محکوم نمی کند و از اعتصاب گران حمایت مثل خودشان باشید که بفهمند
    • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      گورتان کنده ست. گیرم که میزنید گیرم که میکشید، با یخبندان و گشنگی چه میکنید!!! در اروپا مانند ایران از روی شکم سیری و تفریح آشوب نمیکنند؛ بلکه واقعاً مصیبت زمستانِ سرد و نبود آذوقه را با تمام وجود لمس میکنند. نظام سرمایه داری محکوم به شکست است و انقلابها دومینو وار اروپا و غرب را در مینوردد.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      در با توهم دیوار گوش کن
    • RO ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      ای بابا فرانسه که میگفت ایران خشونت به خرج نده باکسانیکه بانک واورژانس آتش میزنن یا سرنیروی انتظامی رامیبرن،،،حالاخودش واسه تحصن افرادیکه حقوق بیشتری میخوان خشونت به خرج میده،راستی الان اریک کانتونا جرأت داره درمورد پلیس فرانسه انتقادی کنه یا فقط دلسوز ایرانه
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      دولت ایران از اعتصابات فرانسه رسما حمایت کند،فرانسویها برای مقابله با تورم اغتشاش میکنند ایرانیها برای اینکه تورم بیشتر میخواهند دولت نمیدهد اغتشاش میکنند
    • اابراهیم IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      دولت فرانسه حق ندارد علیه مردمی که درخواست منطقی دارن وفقط حق طبیعی خودشون رو مطالبه میکنن به زور وسرکوب متوسل بشه.شما که داعیه حقوق بشر رودارید و همیشه دم از حقوق بشر میزنید حق ندارید با اعتصابات آرام بازور وخشونت پلیس ضدشورش واسه بستن فریاد مردم متوسل بشین