عزم قطر برای کمک به لبنان در بخش استخراج نفت و گاز

عزم قطر برای کمک به لبنان در بخش استخراج نفت و گاز

وزیر انرژی لبنان اعلام کرد که سعد الکعبی وزیر نفت قطر، طی نامه ای از تمایل دوحه برای کمک به لبنان در موضوع استخراج نفت و گاز خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، ولید فیاض وزیر انرژی لبنان گفت که قطر تمایل خود را برای عضویت در گروه  اکتشاف نفت در بلوک ۴ و ۹  در آب های سرزمینی لبنان، اعلام کرده است.

فیاض همچنین از دیدار نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور به منظور تبریک به وی به خاطر دستاورد تاریخی در خصوص تعیین مرزها و تحکیم حق لبنان در آب های سرزمینی این کشور خبر داد.

وی افزود: لبنان برای شروع کار اکتشاف منابع نفت و گاز در میدان قانا و سایر بلوک‌های دیگر آمادگی دارد.

وزیر انرژی لبنان از نامه مکتوب سعد الکعبی وزیر نفت قطر درباره آمادگی قطر برای  مشارکت در روند استخراج نفت و گاز لبنان خبر داد.

وی افزود: این موضوع بسیار مهمی است، زیرا ما از ظرفیت سرمایه گذاری قطر و تمایل اعلام شده این کشور برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و در پیشرفت اقتصادی لبنان بهره می بریم.

هفته گذشته پیش نویس توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا به بیروت و تل آویو ارائه شد و مقامات لبنانی درباره آن ابراز رضایت مندی کردند. این توافق از سوی بیروت و تل آویو تایید شده است و برای اعلام نهایی از سوی واشنگتن که میانجی این توافق بوده، مانعی ندارد.

کد خبر 5609209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha