۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳

مدیرکل ارشاد بوشهر:

فضای پرسشگری در مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر تقویت می‌شود

فضای پرسشگری در مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فضای پرسشگری در مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ صبح شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: اجرای برنامه‌ای فرهنگی ذیل جهاد تبیین یک نیاز فوری و ضروری برای کشور است و باید اقدامات مناسب توسط همه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه تعالی بصیرت سیاسی و فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ظرفیت این قرارگاه برای تصمیم سازی و پیگیری اجرای برنامه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف باید استفاده شود و یک همکاری فراگیر شکل بگیرد.

تولید ویژه برای نوجوانان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر توسعه پرسشگری در فضاهای آموزشی را یک نیاز اساسی دانست و بیان کرد: بی‌شک با تقویت پرسشگری در جامعه شاهد اثرات و نتایج مطلوبی خواهیم بود.

وی از گسترش فضای پرسشگری در مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های حضوری قطعاً اثرگذاری بیشتری دارد و باید در زمینه روشنگری و تبیین اینگونه فعالیت‌ها گسترش یابد.

ایجاد گفت‌وگوهای نوجوان محور

افروغ خواستار تولید محتوای ویژه برای اقشار مختلف جامعه شد و ادامه داد: برای کودکان و نوجوانان باید تولیدات ویژه در عرصه محتوا مد نظر باشد. ایجاد گفت‌وگوهای نوجوان محور در رسانه‌ها اهمیت فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: در رسانه‌های استان بوشهر نیز باید فضای پرسشگری فراهم شود و همه رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در این مسیر حرکت کنند.

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تشکیل جمع هم اندیشی از استادان و فعالان حوزه، دانشگاه، مربیان و فعالان فرهنگی برای برنامه‌ریزی و هم‌افزایی به منظور پاسخگویی و روشنگری خبر داد.

وی با بیان اینکه در صدا و سیما باید کرسی آزاداندیشی دانش‌آموزی برگزار شود گفت: شورای اطلاع رسانی به عنوان یک قرارگاه در این زمینه فعالیت می‌کند و مصوبات این جلسه برای همه دستگاه‌های متولی لازم الاجرا است.

افروغ از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی به نام «ابوشهر» خبر داد و بیان کرد: این تلویزیون با رویکرد نوجوانان به تولید محتوا می‌پردازد برنامه‌های مختلفی همچون میزگرد و… برگزار می‌شود.

کد خبر 5609217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha