۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور:

صیانت از مردم از مهمترین ماموریتهای قرارگاه پدافند شیمیایی است

صیانت از مردم از مهمترین ماموریتهای قرارگاه پدافند شیمیایی است

مشهد ـ جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: صیانت از مردم و دارایی های کشور در برابر تهدیدات شیمیایی دشمنان از مهمترین ماموریتهای قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال الدین گوهری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش پدافند شیمیایی اظهار کرد: صیانت از مردم و دارایی های کشور در برابر تهدیدات شیمیایی دشمنان از مهمترین مأموریت‌های قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است علاوه بر آن ایجاد و ارتقای ظرفیت‌های عملیاتی پاسخ سریع و عملی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: ارتقای آمادگی و توانمندیهای مقابله در برابر تهدیدات شیمیایی و ساماندهی نظام درمان مصدومان شیمیایی نیز از دیگر برنامه‌های نظام پدافند شیمیایی است که برنامه‌هایی برای آن در دست اجراست.

وی افزود: نگاه اصلی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی بر اساس مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی و چرخه تأمین مواد شیمیایی وجود دارد.

گوهری با اشاره به اهمیت آموزش واحدهای صنعتی و نیروهای فعال در این بخش‌ها ادامه داد: راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در قالب اجرای رزمایش با سناریوی هیبریدی در سطوح مختلف شهری، استانی، منطقه‌ای و دستگاهی برای ارتقای مصونیت در برابر تمام تهدیدات از جمله اقدامات در دست اجراست.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: تمرکز بر خروج زیرساختهای پرخطر از مراکز جمعیتی و بهره گیری از ظرفیت‌های آن در بخشهای لشکری و کشوری از اصول و سیاستهای حاکم بر پدافند شیمیایی کشور است.

وی اظهار کرد: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجهه با حوادث و کمبود تجهیزات کارآمد و به روز در مراکز پاسخ و عدم توجه به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی در مراکز جمعیتی از جمله چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

کد خبر 5612734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha