۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶

همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر؛

زنگ اراک نواخته شد

زنگ اراک نواخته شد

اراک- همزمان با سالروز صدارت امیرکیبر و آغاز برنامه های هفته فرهنگی اراک، زنگ اراک نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح پنج شنبه زنگ اراک در نخستین روز هفته فرهنگی اراک و همزمان با سالروز به صدارت رسیدن میرزا محمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر در مدرسه صمصامی این شهر نواخته شد.

شهردار اراک در این مراسم با بیان اینکه شورای پنجم این روز را به نام اراک نامگذاری کرد و هر سال در این ایام هفته فرهنگی اراک برگزار می‌شود گفت: توجه به برنامه‌های فرهنگی در ارتقای فرهنگ اراک نقش مؤثری دارد.

علیرضا کریمی با بیان اینکه توسعه همگون و متوازن در شهر اراک از خواسته‌های مردم است، ادامه داد: توجه به خواسته مردم رضایتمندی عمومی را افزایش می‌دهد.

لزوم هویت سازی از امیرکبیر در جامعه

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شخصیت امیرکبیر باید در راستای هویت سازی بیشتر به جامعه معرفی شود، ادامه داد: امیرکبیر به عنوان الگوی مرد مبارزه با استعمار بود و همه باید از این شخصیت بزرگ الگوگیری کنند.

پیمان عین القضات به ویژه برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت هفته فرهنگی اراک اشاره کرد و افزود: افتتاح زورخانه اراک، نخستین پارک تخصصی شطرنج در کوی صنعتی و افتتاح زمین‌های چمن مصنوعی بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

۲۸ مهر سالروز آغاز صدارت امیرکبیر و بر اساس مصوبه وزارت کشور به عنوان روز اراک نامگذاری شده است.

کد خبر 5613221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha