۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۳۹

اولاف شولتز: آلمان خواستار الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا است

اولاف شولتز: آلمان خواستار الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا است

صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین ادعا کرد که برلین خواستار الحاق کی یف به اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز دوشنبه طی سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین اعلام کرد که برلین خواستار الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا است.

صدراعظم آلمان در این خصوص گفت که اوکراین را عضو آینده اتحادیه اروپا می‌ بیند و به‌منظور حمایت از تلاش‌ ها برای بازسازی این کشور هر کار لازم را انجام خواهد داد.

صدراعظم آلمان اضافه کرد: هنگام بازسازی اوکراین، هدف ما برای الحاق این کشور به اتحادیه اروپا را در نظر می‌ گیریم.

وی یادآور شد: زیرساخت حمل‌ و نقل اوکراین باید به شکلی ساخته شود که بتواند بدون مشکلی به اتحادیه اروپا وصل شود. کسانی که امروز برای بازسازی اوکراین سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، این کار را برای کشوری انجام می‌ دهند که در آینده به‌ عنوان یک عضو اتحادیه اروپا بخشی از جامعه حقوقی و بازار داخلی ما خواهد بود.

شولتز خاطر نشان کرد که بیش از ۲۰۰ شرکت آلمانی در اوکراین فعالیت می‌ کنند و شرکت‌ هایی که به‌ دلیل جنگ فعالیت‌ های خود را در این کشور متوقف کرده‌ اند، می‌ خواهند هرچه زودتر به اوکراین برگردند.

وی همچنین وعده ارائه کمک بیشتر نظامی به اوکراین در برابر حملات هوایی داد و تاکید کرد که حمایت آلمان از اوکراین در صورت لزوم ادامه خواهد یافت.

این مقام آلمانی پیشتر در جمع احزاب سوسیال دموکرات اروپا اعلام کرده بود که خواستار اتحادیه اروپایی وسیع تر است.

صدراعظم آلمان در این خصوص گفت که اتحادیه اروپای بزرگ تر در معادلات جهانی وزن بهتری خواهد داشت.

«اولاف شولتز» در کنگره احزاب دموکرات گفت: اتحادیه اروپا با ۳۰ یا ۳۶ کشور عضو و با بیش از ۵۰۰ میلیون شهروند آزاد و برابر، می تواند وزن بیشتری در سطح جهانی داشته باشد. اتحادیه اروپا در حال حاضر ۲۷ عضو دارد. من به گسترش اتحادیه اروپا متعهد هستم. این که اتحادیه اروپا به رشد خود به سمت شرق ادامه دهد، برای همه ما یک بازی بُرد - برد است.

کد خبر 5616262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha