۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه:

اشتغال مهم ترین مسئله ورزشکاران معلول کرمانشاهی است

اشتغال مهم ترین مسئله ورزشکاران معلول کرمانشاهی است

کرمانشاه- رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه گفت: اشتغال مهم ترین مسئله ورزشکاران معلول کرمانشاهی است.

عزت الله پرنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت و وضعیت ورزشکاران معلول در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ ورزشکار معلول در استان کرمانشاه فعالیت دارند که تاکنون یازده ورزشکار معلول جانباز موفق به حضور در مسابقات پارالمپیک شده‌اند.

وی افزود: والیبال نشسته، وزنه برداری، دوومیدانی، بوچیا، بسکتبال با ویلچر و تیراندازی رشته‌های پرمخاطب در حوزه ورزش معلولین و جانبازان است که بر حسب علاقه در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان کرمانشاه از موفقیت‌های ورزشکاران هیأت جانبازان و معلولین یاد و تصریح کرد: طی هشت سال گذشته حدود ۸۰ اعزام به خارج از کشور به منظور حضور در مسابقات صورت گرفته که از این تعداد ۴۰ ورزشکار جانباز و معلول از استان کرمانشاه حضور داشته‌اند.

پرنیان با بیان مشکلات ورزشکاران معلول و جانباز استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: اکثر این ورزشکاران به دلیل نداشتن شغل با مشکلات جدی رو به رو هستند و در حال حاضر مهمترین دغدغه همه آنها نداشتن شغل مناسب است.

وی ادامه داد: بیکاری ورزشکاران جانباز و معلول در استان کرمانشاه مسئله‌ای است که تاکنون مورد توجه کسی قرار نگرفته و تنها برای فرزندان آنها مطابق قانون اساسی امکان استخدام وجود دارد.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین کرمانشاه تاکید کرد: ایجاد قانون برای اشتغال فرزندان ورزشکاران معلول و جانباز قانونی است که نیازمند به تغییراتی است چرا که این در حالی است که ورزشکاران این حوزه خودشان هنوز شغلی ندارند و دغدغه شبانه روزی آنهاست.

پرنیان در ادامه به زیرساخت‌های خوب ورزش جانبازان و معلولین اشاره کرد و مطرح کرد: از نظر زیرساختی مشکلی در این رشته وجود ندارد و تنها بخشی از مکان‌ها مانند استخر مجموعه ورزشی جانبازان نیازمند مرمت و بازسازی است که در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه اعتباراتی در نظر گرفته شده و به محض ابلاغ آن عملیات مرمت و بازسازی آغاز خواهد شد.

وی افزود: استعدادیابی در مدارس استثنایی و افتتاح باشگاه گلبال ویژه ورزشکاران نابینا در استان کرمانشاه اقدامات اخیری بود که دنبال شد.

کد خبر 5616719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha