۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

۶۰۵ زوج نابارور در کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند

۶۰۵ زوج نابارور در کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند

کرمانشاه- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت در کشور گفت: ۶۰۵ زوج نابارور در کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تحویلیان ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه سال گذشته طرح تحت پوشش قرار گرفتن درمان زوج‌های نابارور همزمان با کشور در کرمانشاه نیز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت اجرا می‌شود، افزود: در حال حاضر ۶۰۵ زوج نابارور در این استان نشان دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه سن درمان این زوج‌ها تا ۴۹ سال است، ادامه داد: مراکز تخصصی معتضدی و جهاد دانشگاهی در شهر کرمانشاه خدمات درمان ناباروری به زوج‌ها ارائه می‌دهند که هر ۲ مرکز طرف قرارداد با این سازمان در استان هستند و بیمه سلامت طی سال جاری هفت هزار میلیارد ریال برای درمان زوج‌های ناباور تحت پوشش در این استان هزینه کرده است.

تحویلیان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر معادل ۶۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر بیمه شده روستایی است.

وی گفت: ماهانه مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های درمانی بیمه شدگان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

تحویلیان به اجرای طرح‌های ثبت نسخ، نسخه پیچی و ارائه خدمات به صورت الکترونیک در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و جلب رضایت بیمه شدگان اشاره کرد و افزود: طرح پزشک خانواده یکی از راهبرد مهم این سازمان است که برخلاف گذشته قبل از بیمار شدن مردم مراقب حفظ سلامت آنها است.

وی با تاکید بر اینکه دیدگاه سازمان بیمه سلامت هزینه برای پیشگیری از بروز بیماری است، ادامه داد: در طرح پزشک خانواده بیمه شده در فواصل زمانی مناسب و حداکثر هر ۶ ماه یکبار حتی اگر بیمار نباشد به پزشک مراجعه و وضعیت سلامت خود را پایش می‌کند.

تحویلیان اضافه کرد: در این طرح حق ویزیت تنها ۷۰ هزار ریال است و نیز تعداد دفعات مراجعه به پزشک خانواده محدودیت ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۸۳ پزشک در روستاها و ۱۷۶ پزشک در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در مراکز بهداشتی درمانی برای اجرای طرح پزشک خانواده با بیمه سلامت استان کرمانشاه قرارداد منعقد کرده‌اند.

تحویلیان با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات این سازمان به روز است، خاطر نشان کرد: پرداخت داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد تا پایان شهریورماه سال جاری صفر شده است و هیچ بدهی به سازمان و مراکز طرف قرارداد نداریم.

وی با بیان اینکه مطالبات مهرماه نیز در حساب است، تاکید کرد: هیچ مرکز درمانی حق ندارد با ادعای پرداخت نشدن مطالبات خدمات به بیمه‌شدگان ارائه ندهد.

به گفته تحویلیان، در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۸ بیماران خاص در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴ مرکز درمانی در این استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، خاطر نشان کرد: سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات بیمه شدگان است.

کد خبر 5618414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha