۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱

مرتضوی در حاشیه هیئت دولت:

مشکلات دارویی فروکش کرده/ رفع فقر مطلق ماموریت وزارت تعاون است

مشکلات دارویی فروکش کرده/ رفع فقر مطلق ماموریت وزارت تعاون است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مأموریت ما در وزارت تعاون، رفع فقر مطلق و کاهش فقر نسبی است. ایجاد رونق اقتصادی و به ظرفیت اسمی رساندن کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه کلان دولت بهبود معیشت همه دستگاه‌های اجرایی و همه گروه‌های شغلی در کشور اعم از کارگران و بازنشستگان و کارمندان است.

وی عنوان کرد: تصمیمات خوبی برای سال ۱۴۰۱ نسبت به افزایش حقوق کارگران گرفته و اعمال شد. بخش دیگری از دستگاه‌ها از جمله بازنشستگان و کارمندان دولت مشکلاتی داشتند که خوشبختانه دولت لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و با اصلاحاتی به تصویب رسید که ان شاءالله بعد از ابلاغ قانون حتماً مدنظر قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مأموریت ما در وزارت تعاون، رفع فقر مطلق و به فضل الهی کاهش فقر نسبی است. ایجاد رونق اقتصادی و به ظرفیت اسمی رساندن کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیز در دستور کار است.

مرتضوی بیان کرد: در حوزه دارو تصمیمات بسیاری خوبی گرفته شد. در بازدیدی که از برخی از شرکت‌های دارو سازی داشتم الحمدلله هم مواد اولیه به وفور تأمین و تولید شده و هم در خصوص داروهای آنتی بیوتیک ظرفیت جدیدی تأمین کردیم.

وی اضافه کرد: در حوزه تأمین سرم ان شاءالله به ظرفیت هر ماه ۶ میلیون واحد سرم خواهیم رسید و مشکلات دارویی فروکش کرده است و حسب دستوراتی که داده شد هم تأمین می‌شود و هم تولید و به احسن وجه توزیع می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی توسط برخی بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و در نشستی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم سازمان تأمین اجتماعی یکسری بدهی‌ها به دانشگاه‌ها داشتند که منابع آن تأمین و پرداخت شد. بدهی‌های معوقی به داروخانه‌ها وجود داشت که اطمینان خاطر داده می‌شود همه آنها تأمین و پرداخت شود.

کد خبر 5622743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      اگر متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی رو اجرایی نکنید زیاد طول نمی‌کشه که بازنشیتگان تامین اجتماعی هم وارد معرکه میشن