۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی:

موزه «صلح» آذربایجان غربی ایجاد می شود

موزه «صلح» آذربایجان غربی ایجاد می شود

ارومیه - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از راه اندازی موزه صلح استان خبر داد.

شهرام میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی موزه صلح آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از فرهیختگان و فرهنگ دوستان، داوطلبان و بازنشستگان جمعیت هلال احمر خواستاریم اسناد و اشیا تاریخی ارزشمند مرتبط با مسائل بشری در بحران‌های ادوار گذشته این استان را که در دسترس دارند برای نمایش و نگهداری در موزه با حفظ امتیاز معنوی به نام ارائه دهنده یا صاحب اثر در اختیار این جمعیت قرار دهند.

وی بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ صلح و مهرورزی در جامعه به عنوان منشأ همه خیرات، جمعیت هلال احمر در نظر دارد با تأسیس یک نهاد فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت صلح و مهرورزی، پایگاهی برای تمرکز فعالیت‌های صلح گسترانه ایجاد کند.

میرزایی با بیان اینکه موزه صلح مکانی برای یادآوری ارزش‌های والایی مانند دوستی، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و احترام به خویشتن و دیگران، همچنین قدردانی از ایثارگری اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر در سالیان گذشته است، افزود: این موزه‌ها می‌توانند از طریق نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، بزرگداشت‌ها و دیگر مراسم با عموم مردم ارتباط برقرار کرده و آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه همچنین این موزه‌ها می‌کوشند پلی ارتباطی بین ملت‌ها برای شناخت بهتر آنان از یکدیگر ایجاد کنند، گفت: بدیهی است هرچه حضور موزه‌های صلح بیشتر می‌شود، پیام صلح برای مردم قوی‌تر می‌شود.

کد خبر 5627196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha