در ریاض برگزار شد؛

نشست وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس با هدف ارتقای سطح نظامی

نشست وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس با هدف ارتقای سطح نظامی

وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با هدف بررسی ارتقای سطح نظامی هماهنگ با شرایط اضطراری منطقه ای و بین المللی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دیروز سه شنبه در مورد ارتقای سطح رزمی نیروهای کشورهای خود با توجه به شرایط اضطراری استثنایی منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

این خبر بر اساس بیانیه رسمی برخی از اعضای این شورا که شش کشور عربستان سعودی، قطر، امارات، کویت، سلطان نشین عمان و بحرین را شامل می‌شود، اعلام شده است.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر آن در ریاض میزبان نشست نوزدهمین نشست شورای دفاع مشترک خلیج فارس بود. این نشست به ریاست «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی و با حضور همتایان وی «عبدالله العلی الصباح» از کویت، «خالد بن عطیه» قطری، «محمد البواردی» اماراتی، «عبدالله النعیمی» بحرینی و «شهاب بن طارق آل سعید» عمانی برگزار شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عربستان، خالد بن سلمان در سخنرانی خود به تلاش شورای همکاری خلیج فارس برای ارتقای سطح نیروهای مسلح خود به عنوان سدی غیرقابل نفوذ برای مقابله با تهدیدات و دستیابی به ثبات در منطقه اشاره کرد.

ارتش کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نشست وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس توصیه‌های کمیته عالی نظامی رؤسای ستادهای ارتش و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ولی به این توصیه‌ها اشاره‌ای نشد. وزیر دفاع کویت هم تأیید کرد که آنها ضرورت ارتقای سطح نیروهای مسلح در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مورد بحث قرار دادند. وی افزود: شرایط استثنایی منطقه‌ای و بین‌المللی ما را به سمت دستیابی به حداکثر آمادگی و هوشیاری نیروهایمان برای مقابله با تغییرات مختلف سوق می‌دهد.

همچنین وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای دفاع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره فعال کردن همکاری‌های نظامی مشترک، تقویت همکاری‌های دفاعی و ادامه متحد کردن همه تلاش‌ها برای حمایت از ثبات در منطقه گفتگو کردند.

خبرگزاری عمان نیز گزارش داد که در این نشست، موضوعاتی که مسیر همکاری نظامی را تقویت می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عمان بدون تعیین تاریخ، میزبان نشست بعدی شورای دفاع اعلام شد. این خبرگزاری افزود: وزرای دفاع شورای همکاری خلیج فارس تصمیمات و توصیه‌هایی را اتخاذ کردند که در جریان چهل و سومین اجلاس سران به شورای عالی رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ارائه خواهد شد.

کد خبر 5628145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha