۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۴۷

مدیرکل مدیریت بحران ایلام:

سامانه ناپایدار جوی از امروز وارد استان ایلام می شود

سامانه ناپایدار جوی از امروز وارد استان ایلام می شود

ایلام-مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: سامانه ناپایدار جوی از امروز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مجید بگلریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سامانه بارشی از امروز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه به صورت پراکنده فعالیت خود را شروع می‌کند و تا روز یکشنبه ۲۱ آبان ریزش نزولات جوی آن به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه هشدار سطح زرد اعلام شده مورد ملاک نیز خواهد بود، گفت: این سیستم بارشی ابتدا در نواحی جنوبی بیشتر فعال خواهد بود و سپس تمام مناطق استان را در بر می‌گیرد اما در برخی نواحی به صورت نقطه‌ای و مقطعی تقویت می‌شود.

بگلریان یادآور شد: رگبار، رعد و برق، خطر بروز صاعقه بویژه در ارتفاعات، وزش باد شدید لحظه‌ای آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام از اعضای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستانها خواست ضمن اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم اتراق در مسیرها و خشکه رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از ترددهای غیر ضروری در جاده‌ها و دیگر تمهیدات لازم را بعمل آورند.

کد خبر 5628803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha