۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس:

پروژه احداث سد سقاوه در شهرستان مارگون کلنگ زنی می شود

پروژه احداث سد سقاوه در شهرستان مارگون کلنگ زنی می شود

یاسوج- نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه سد سقاوه طی روزهای آینده با حضور مسئولین کشوری کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روشنفکر ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سد سقاوه علاوه بر رفع نیازهای شرب منطقه، آب صنایع مهم همچون کارخانه سیمان مارگون و شهرک صنعتی را فراهم می‌کند.

روشنفکر اظهار داشت: سد مخزنی سقاوه بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود.

وی بیان داشت: از محل ماده ۵۶، با رایزنی‌های انجام شده، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار، به محض تأیید وصورت وضعیت مثبت کارکرد، قابل پرداخت است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروژه احداث سد سقاوه در روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی می‌شود.

روشنفکر تصریح کرد: مقدمات و شرایط آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سد سقاوه، آماده است و این پروژه، با مبلغ قرارداد ۴۳۸ میلیارد تومان در مدت زمان ۶۰ ماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: طبق مجوز صادره ۷۰ درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید تأمین شود و بدون شک تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در توسعه منطقه نقش بسزایی دارد.

روشنفکر اظهار داشت: دستگاه اجرایی بر اساس ماده ۹ دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، متعهد به تأمین اعتبار سال اول طرح به میزان متوسط سالانه اعتبار مورد نیاز طرح، از سقف اعتبارات در اختیار برای درج در لایجه بودجه هستند.

وی افزود: حجم سد مخزنی سقاوه ۶.۱ میلیون متر مکعب است.

روشنفکر با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال گذشته، ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای سد تنگ سرخ در مجلس لحاظ کردیم و از محل ماده ۵۶ نیز ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است، گفت: زمان اجرای پروژه احداث سد مخزنی تنگ سرخ سال ۱۴۰۱ بوده و طبق برنامه زمان بندی این پروژه باید سال ۱۴۰۶ تکمیل و به بهره برداری برسد.

کد خبر 5629047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha