۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی خبر داد؛

ارتقای سرانه فضای آموزشی مشهد

ارتقای سرانه فضای آموزشی مشهد

مشهد ـ مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: بامشارکت خیرین مدرسه ساز، سرانه فضای آموزشی مشهد ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم بابائی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح دبیرستان مهر عظام در مشهد اظهار کرد: با مشارکت خیرین مدرسه ساز، سرانه فضای آموزشی مشهد ارتقا می‌یابد.خدا را شاکریم با توجه به شرایط ایجاد شده و حضور خیرین محترم در بحث مدرسه سازی، شاهد تغییرات شگرف در این حوزه بوده ایم و انشا ا… بتوانیم این مسیر را همچنان با مشارکت خیران ادامه دهیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی و به ویژه شهر مقدس مشهد شرایط خاصی نسبت به سایر استان‌ها دارد و استعدادهای خاصی در این منطقه نهفته است، اما با توجه به شرایط خاص شهر مشهد در بحث فضا و امکانات با مشکلات خاصی مواجهیم.

وی گفت: سرانه آموزشی شهر مشهد در مجموع ۳ و ۵ دهم متر مربع است که با متوسط سرانه کشوری فاصله دارد و حتی در برخی از مناطق شهر مشکلات عدیده‌ای داریم و این سرانه به کمتر از دو متر مربع می‌رسد اما با توجه به ویژگی‌های خاص ناحیه شش مشهد و مشارکت خیرین سرانه آموزشی در این ناحیه ۳ و ۹ دهم متر مربع است.

بابائی افزود: ناحیه ۶ در مشهد یکی از ناحیه‌های پیشرو هست و زیرساخت‌های ورزشی خوبی در این منطقه وجود دارد. ساخت زمین چمن مناسب و استخر آموزشی آن نیز در مراحل پایانی است، اما در حاشیه شهر مشهد نیازمند اعتبارات خاصی هستیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ضمن قدردانی از مشارکت گروه عظام در ساخت مدرسه گفت: تکمیل این پروژه دولتی با مشارکت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی این مجموعه انجام شد و پروژه دوم نیز درشهرستان بردسکن در حال احداث است.

وی بیان کرد: این پروژه با اصول پدافند غیر عامل احداث شده است و شامل اتاق امن است که در مواقع بحران از آن استفاده می‌شود و با تأمین زمین چمن مصنوعی در این مدرسه نیاز دانش آموزان نیز مرتفع می‌شود.

کد خبر 5629186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha