نماینده پارلمان سوریه:

قانون سزار معیشت مردم سوریه را هدف قرار داده است

قانون سزار معیشت مردم سوریه را هدف قرار داده است

نماینده پارلمان سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که اقدامات قهری و یکجانبه تحمیلی از سوی آمریکا علیه سوریه به ویژه آنچه قانون سزار نامیده می شود، معیشت ملت سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، محمد فواز نماینده پارلمان سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که اقدامات قهری و یکجانبه تحمیلی از سوی آمریکا علیه سوریه به ویژه آنچه قانون سزار نامیده می‌شود، معیشت ملت سوریه را هدف قرار داده است.

وی افزود: بر احدی پوشیده نیست که تحریم‌های آمریکایی در قالب قانون سزار علیه ملت سوریه است و بر معیشت روزانه مردم سوریه تاثیر منفی دارد. این تحریم‌ها بر آموزش و بهداشت و دارو و غذای مردم سوریه تاثیر مخرب دارد.

این نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: این تحریم‌ها به سطح جنایات جنگی می‌رسد زیرا تاثیر آن بر حیات شهروندان سوری آشکار است.

وی گفت: سوریه بارها خواستار رفع این تحریم‌های ظالمانه و برداشتن شمشیر سزار از گردن سوری‌هایی شده است که از تروریست جهانی رنج می‌برند. قانون سزار ابزار فشار اقتصادی برای تسلیم کردن سوریه و تن دادن به خواسته‌های آمریکاست.

از سوی دیگر علی الصطوف دیگر نماینده پارلمان سوریه هم گفت: دولت بایدن از حیث شرارت علیه سوریه و عراق با دولت قبلی یعنی ترامپ تفاوتی ندارد.

لازم به ذکر است که آمریکا قانون موسوم به قیصر (سزار) را علیه سوریه اجرایی کرده است. قانون قیصر، ضد سوریه و رئیس جمهور و معاونان و علیه افراد و شرکتها و موسساتی است که حمایت مالی ومادی و فناوری از دولت سوریه به عمل می‌آورند. این قانون بسیاری از بخش‌های صنعتی سوری و زیرساختها و تولید انرژی و فرآورده‌های نفتی را شامل می‌شود و بر شرکتهای خارجی تاثیر می‌گذارد و مانع مشارکت آنها در بازسازی سوریه می‌شود و به عبارت دیگر این قانون کل اقتصاد سوریه را هدف قرار داده است.

دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا با قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ آن‌را امضا کرد، موافقت کردند این قانون از هفدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرایی شده است.

کد خبر 5632070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha