۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۴

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛

برخورد جدی و قانونمند با نانوایان متخلف در آذربایجان غربی

برخورد جدی و قانونمند با نانوایان متخلف در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: نانوایی‌های متخلفی که بدون دلیل موجه پخت نان را تعطیل کنند با آنها برخورد جدی شده و با قطع و کاهش سهمیه آرد تنبیه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان آذربایجان غربی افزود: نانوایانی که بنا به هر دلیلی در ساعت موظفی عدم پخت نان داشته باشند در ماه بعدی سهمیه آنان به میزان روزهای تعطیلی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه نانوایی‌های استان زیر ذره بین بازرسان کارگروه آرد، نان و گندم قرار دارند، اظهار کرد: تقویت نظارت‌های محیطی بازدارنده از سطح نانوایی‌ها، برخورد جدی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم و انعکاس و اطلاع رسانی سریع و به موقع بازخوردها باید با جدیت دنبال شود.

کرمی با قدردانی از اهتمام مجموعه عوامل متأثر در حوزه آرد و نان استان، بر تشدید بازرسی از واحدهای خبازی در خصوص کیفیت، کمیت نان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ارتقای کیفیت نان، قانونمندی در ساعت پخت و توزیع مطلوب، رعایت نظافت محیط کار در نانوایی‌ها امری ضروری است.

وی ادامه داد: اهتمام جدی در تأمین و توزیع عادلانه سهمیه آرد و نظارت، شناسایی، معرفی و برخورد با برخی افراد سودجو و متخلف و ساماندهی مکتوب نانوایی‌های توزیع کننده نان برای برخی ادارات و ارگان‌های دولتی و تعیین میزان نان در نظر گرفته شده در کنار بازآموزی مجدد ضوابط و استانداردهای مرتبط با آرد و نان اعم ارتقای کیفی و کمی، مسائل تغذیه‌ای و بهداشتی مورد توجه است.

در این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامید مصوبات جلسه قبل پیگیری شد و در زمینه تهیه و توزیع و ساماندهی نان مورد نیاز بیمارستان‌ها و ادارات استانی، تهیه آرد سبوس دار برای پخت نان سنگک، نحوه ارائه و توزیع آرد ترمیمی در استان، توزیع آرد میان نانوایی‌های آزاد پز از موضوعات بررسی شده بود.

آذربایجان غربی دارای بیش از چهار هزار نانوایی است که ۲۵ درصد این واحدها در ارومیه فعال هستند.

کد خبر 5633859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha