۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

آموزش و پرورش در کشور جایگاه محوری داشته باشد

 آموزش و پرورش در کشور جایگاه محوری داشته باشد

مشهد ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: آموزش و پرورش در کشور باید جایگاه محوری داشته باشد و همه خود را متعهد به کمک و حمایت از این نهاد بدانند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد اظهار کرد: ما چیزی جز اتصال به مردم نداریم، تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش حس یگانگی و تعاون است و باید کار فکری و معرفتی انجام داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: آموزش و پرورش در کشور باید جایگاه محوری داشته باشد و همه خود را متعهد به کمک و حمایت از این نهاد بدانند.

وی افزود: حوزه علمیه نیز بر اساس نیاز آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از جمله تبیین مباحث اسلامی در خدمت این نهاد است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اگر بخواهیم کلید هدایت باشیم، نباید سلوک معنوی را فراموش کنیم‌، همه در یک سنگر هستیم و هدف متعالی ساختن نسل و جامعه الهی و پیشگام در آرمانهای انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان ضروری و نیاز امروز است.

وی بیان کرد: در نظام آموزش و پرورش باید مدیر مدرسه فردی ارزشی باشد و روی معلم نیز سرمایه گذاری شود، با همکاری حوزه علمیه باید روی تولید محتوا و توسعه بنیان‌های علمی کار شود و نیازهای دانش آموزان شناسایی و روی آن کار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه ضامن استقلال این کشور و هویت بخش به آن بوده و هست، هر زمان علما به میدان استقلال کشور پا گذاشتند، از هم گسیختگی کشور جلوگیری شد، هر جایی هم که علما را کنار گذاشتند، بیگانگان توانستند جلو بیایند.

کد خبر 5634355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha