۱ آذر ۱۴۰۱، ۸:۳۳

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبرداد؛

آخرین وضعیت ذخایر سدهای بزرگ اصفهان

آخرین وضعیت ذخایر سدهای بزرگ اصفهان

اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۱۸۳میلیون مترمکعب رسید.

احسان الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان تا پایان آبان ماه، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب اکنون به ۱۴۹ میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۶ درصد کاهش یافته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۶.۸۱ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۱۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

امینی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۵۹۶۰ .۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۴.۴۷ میلیون مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۲ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز حدود یک میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

امینی افزود: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۰.۷۴ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۲.۹۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۲۹ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سدهای استان ۱۳ درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۲ درصد مواجه بوده است.

کد خبر 5637415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      17 10
      اگر قرار باشه هر که جلو آب استان دیگر یک سد بزند و صاحب سرچشمه هایش هم بشود مثل اصفهان چهارمحال این دیگر قانون زور است آب چهارمحال موجودی سد زاینده رود اصفهان..!
      • فرهاد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        19 2
        سد زاینده‌رود به یزد و سد گلپایگان به قم و سد سمیرم به کرمان برای صنعت این استانها میرود
      • فرخ IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        8 7
        خفه خون سد شاه عباس و زاینده‌رود در اصفهان بوده و هست، ۹۸ درصد رودخانه، اون موقع که بدنیا نیومده بودی و سرچشمه رود مرزبندی نداشت، از سراب تا پایاب زاینده‌رود ایران بود از سرچشمه تا پایاب، از کوهرنگ تا گاوخونی، زاینده رود مال مردم ایرانه نه قوم گراهای فجازی که دنبال آشوب برای ایران و ایرانی اند
      • سروش IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
        4 3
        ساکت
      • ایرانی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
        8 2
        اینجا ایرانه و حکومت فدرالی نیست که. یکپارچست همه استان ها. عزیزان لر قدمشون را رو چشم اصفهانی ها گذاشتند و از چهارمحال و کهگلویه تا جنوب کشور و خوزستانی های عرب و فارس بیش از نیمی از اصفهان را ساکن هستند و اصفهان که غریبه نیست خونه هموطنای عزیز لر هستش. تو فقط ساز ناکوک بزن عزیز.
    • محمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      16 2
      بدنامیش برای اصفهانه حق آبه اصفهان از زایندرود بر میگرده ولی یه مشت مسئول نا کارآمد آب زاینده رود را بدون هیچ برنامه فروختن حق مردم اصفهان هم نابود کردند الان هم خروجی صد بیشتر از ورودی چجوری ذخیره بشه کمتر دروغ به کشاورزان اصفهانی ومردم چهارمحال بگید
    • بازنشسته GB ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      14 1
      سو، مدیریت و بحران مدیریت آبی در ۳ دهه گذشته و حال حاضر بشدت آینده خطرناکی را برای مردم کشور بهمراه خواهد داشت.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 2
      شهیدان کجایید که دیگه ای هم واسه خوردن نداریم
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      7 0
      اب دیگه شوخی بردار نیست
    • اردشیر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      17 0
      احداث صنایع آب بر درکویر وانتقال آب شرب بدین مناطق نتیجه عملکرداشتباه دولتهای قبل وحالاطرح انتقال از خلیج فارس که درحال اجراست اقدامی که طی بیست سال گذشته میبایست انجام‌میشد
      • امیر IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
        4 3
        حالا باز هم خداراشکر که دولتهای قبل رو داریم که تمام ضعف وعدم مدیریت وناکارآمدی ها راگردن اونها بندازند
    • اردشیر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      7 0
      احداث صنایع آب بر درکویر وانتقال آب شرب بدین مناطق نتیجه عملکرداشتباه دولتهای قبل وحالاطرح انتقال از خلیج فارس که درحال اجراست اقدامی که طی بیست سال گذشته میبایست انجام‌میشد
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      4 4
      طرحهای بزرگ در کویر استان یزد واقعان چرا جوانان چهارمحال باید اب بدهند بروند یزد کارگری یا اصفهان چرا اب بدهیم نیروی کار هم بدهیم عجب
    • ناشناس IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      4 0
      همه آب ایران را فروختند می خواهی آب باشد دیگه
    • ک اصفهان IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      1 0
      وقتی مدیریت آب نباشد و یه شاگرد پادو ریس باشد د آب نباشد براش مهم نیست