۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی مطرح کرد؛

کاهش ذخیره آب پشت سدهای استان مرکزی

کاهش ذخیره آب پشت سدهای استان مرکزی

اراک- مدیرعامل اب منطقه ای استان مرکزی از کاهش حجم آب ذخیره شده پشت سدهای این استان خبر داد و گفت: در مجموع ۸۲ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای کمال صالح شازند و الغدیر ساوه ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله آمره ای افزایش دو برابری دبی ورودی به سدهای استان مرکزی را، متأثر از بارش‌های اخیر دانست و گفت: با این حال سدها به خصوص سدهای کمال صالح و الغدیر همچنان دچار کم آبی هستند.

آمره ای افزود: اکنون دبی ورودی به سد کمال صالح شازند ۵۷۰ لیتر بر ثانیه و دبی ورودی به سد الغدیر ساوه ۷۳۰ لیتر بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل افزایش دو برابری است.

وی گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه ۴۶ میلیون متر مکعب و این میزان در سد کمال صالح شازند ۳۶ میلیون متر مکعب است.

آمره ای در ادامه افزود: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته و کاهش نزولات آسمانی و همچنین ذخیره محدود در دریاچه سد الغدیر ساوه، طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده توسط مدیریت شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی، دریچه‌های سد از ۱۵ مهرماه سال جاری بسته شده است.

وی گفت: در حال حاضر از منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر برای مصارف شرب شهر ساوه استفاده شده و سد کمال صالح نیز آب شرب مردم شهر اراک را تأمین می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به کاهش میزان نزولات آسمانی در سال آبی جاری از مردم استان خواست تا نهایت صرفه جویی را در مصرف آب به عمل آورند.

کد خبر 5640251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      مدیر بی سواد که دنبال حاشیه است
    • وحید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      من خودم سد کار میکنم در زمان اجرای پروژه خیلی در حق کشاورزان حق کشی شده و الان هم من در سد مشغولم من بعنوان ی کارگر و اکثر نیروهای که مشغول هستند نارضی هستند بخاطر اینکه بین پیمانکار و اداره خیلی زدو بند میشه و اصلا توجهی به سد ندارند و با پیمان کار دارن غارت میکنند کسی پاسخ گو نیست به امید نابودی