۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳

تکرار ادعاهای واهی علیه تهران؛ لندن اعتراف کی‌یف را هم قبول ندارد

تکرار ادعاهای واهی علیه تهران؛ لندن اعتراف کی‌یف را هم قبول ندارد

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای واهی غرب علیه تهران، گفت که مسکو در تلاش است تا از تهران تسلیحات بیشتری از جمله موشک‌های بالستیک دریافت کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل با تکرار ادعاهای غرب درباره تامین تسلیحاتی روسیه از جانب ایران، مدعی شد که مسکو قصد دارد تا از تهران موشک بالستیک دریافت کند!

وودوارد در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ایران از ماه آگوست صدها فروند پهپاد به روسیه انتقال داده و مسکو از آنها برای کشتن غیرنظامیان و هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین استفاده کرده است!

وی در ادامه نیز مدعی شد: روسیه حالا در تلاش است تا تسلیحات بیشتری از جمله صدها موشک بالستیک (از ایران) دریافت کند. در عوض، روسیه هم حمایت نظامی و فنی بی‌سابقه‌ای در اختیار (ایران) قرار می‌دهد. نگران این هستیم که روسیه برای ایران تجهیزات نظامی پیشرفته‌تر تامین کند و در نتیجه ایران قادر خواهد بود تا توانمندی تسلیحاتی خود را تقویت کند.

این ادعاها در حالی مطرح شده که به‌رغم اتهامات بی‌اساس واردشده از سوی غرب به تهران درباره تأمین و ارسال تسلیحات به مسکو، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اذعان کرده است که ایران به روسیه موشک بالستیک نداده و نخواهد داد.

همچنین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته است که مسکو بارها و بارها هرگونه اتهام درباره دریافت تسلیحات از ایران را رد کرده است.

کد خبر 5651138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      همه کشورها ، آماده باشند یا نباشند ، سهمشون رو از مثقال ذره شرا یره رو بی کم و کاست دریافت میکنند
    • خسرو IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      امان از این اعتناهای بیجای ایران .