تحرکات عراق برای تعطیلی اردوگاه الجدعه در نینوا

تحرکات عراق برای تعطیلی اردوگاه الجدعه در نینوا

معاون استاندار نینوا گفت که به زودی حدود ۹۰ خانواده اردوگاه الجدعه را ترک کرده و به مناطق اصلی خود باز می گردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رووداو، علی عمر، معاون استاندار نینوا گفت که به زودی حدود ۹۰ خانواده اردوگاه الجدعه را ترک کرده و به مناطق اصلی خود باز می گردند.

وی افزود که برنامه ای برای همکاری با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل برای تعامل با آوارگان سنجار در کار خواهد بود.

معاون استاندار نینوا تصریح کرد که طی ماه جاری یا آتی، نشست مشترکی با دولت اقلیم کردستان عراق، وزارت مهاجرت عراق و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل برای بررسی سازوکار تسهیل بازگشت آوارگان به مناطق اصلی خود برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد که شمار کل آوارگان استان نینوا که در داخل و خارج اردوگاه ها زندگی می کند، به حدود ۶۵۰ هزار آواره می رسد که هنوز برای بازگشت به مناطق اصلی شان ثبت نام نکرده اند.

معاون استاندار نینوا گفت که بر اساس سخنان وزیر مهاجرت عراق طی دوره کوتاهی باید اردوگاه الجدعه ۵ تعطیل شود.

اردوگاه الجدعه در ناحیه القیاره در استان نینوا واقع شده است و ۲ هزار چادر برای اسکان آوارگان دارد.

پیش از این احمد المحلاوی، شهردار سابق منطقه القائم در استان الانبار، از بازگشت ۴۷ خانواده داعش از اردوگاه الهول سوریه به مناطق غربی عراق خبر داده و گفته بود: دولت عراق حدود ۴۷ خانواده داعش را از اردوگاه الهول در سوریه به منطقه القائم در نزدیکی مرز عراق و سوریه در غرب الانبار منتقل کرد.انتظار می‌رود، ظرف چند روز آینده تعداد دیگری از خانواده‌های تروریست داعش به مناطق غربی عراق نیز منتقل شوند.

وی با بیان اینکه تعداد خانواده‌های داعشی در داخل اردوگاه الهول، حدود ۱۳ هزار خانوار است افزود: تمامی خانواده‌های داعشی که از الهول وارد عراق می‌شوند، تحت نظارت دقیق نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند.

کد خبر 5651371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha