۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران مصوب شده است

 ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در مازندران مصوب شده است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت:۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان تهیه و مصوب که برخی از آن ها تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اظهار اینکه ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان طراحی و تهیه شده است، افزود: از این تعداد اطلاعات ۵۵ پروژه تهیه و برخی تکمیل و تعدادی در دست اجرا است.

وی با اظهار اینکه تعدادی از پروژه‌ها از برنامه زمانبندی عقب هستند، گفت: نظامنامه مدیریت آب بندان ها در استان توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی تهیه و قرار شد به صورت آزمایشی در محدوده‌هایی اجرا شود و پس از رفع نقایص در شورای برنامه ریزی مصوب شود.

وی ادامه داد: بکارگیری تشکل‌های مردم نهاد در حوزه آب و آب بندان ها در اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته است و باید این تشکل‌ها سازماندهی شود.

فتح الله پور درباره طرح توانمندسازی اقتصاد روستاها نیز گفت: این طرح در ۵۰۰ روستای استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود و طبق همکاری با دستگاه‌های مختلف، عناوین روستاها در سطوح مختلف احصاء شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران تمرکز روی محصولات استراتژیک استان را از دیگر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: برنج، خاویار، گوشت ماهیان خاویاری، مرکبات، دام وطیور و غیره از جمله محصولات است که برای تولید، بازاریابی و صادرات آن باید برنامه‌هایی طراحی شود.

وی تصریح کرد: زنجیره تولید، بازاریابی و صادرات هدفگذاری شد و مستلزم اجرای برنامه‌های مشترک برای اجرای آن است.

وی توسعه زراعت چوب را از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: در اجرای این طرح بسیج سازندگی نیز نقش مهمی دارد.

کد خبر 5655660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha