۱۷ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۳۴

احسان اوغلو:

فقرزدایی مهمترین هدف یازدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی است

فقرزدایی مهمترین هدف یازدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی است

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی مهمترین اهداف یازدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی در ماه مارس سال 2008 را توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی، همچنین فقرزدایی از کشورهای آفریقایی عضو سازمان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلامیک نیوز،  اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی گفت: از دیگر مباحث مهم این اجلاس تعدیل به همراه بررسی فعالیتهای دهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی است که دسامبر سال 2005 در مکه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کشورها، دولتها و نمایندگان در اجلاس سران کشورهای اسلامی در سنگال همه مسائل عمیق جهان اسلام را بررسی می کنند، تصریح کرد: نمایندگان به صورت ویژه بر امور قاره آفریقا و توسعه جهان اسلام به شکل خاص تمرکز خواهند کرد.

اکمل الدین احسان اوغلو با تأکید بر اینکه مهمترین مسئله بررسی فقر و فقرزدایی در جهان اسلام خواهد بود، یادآور شد: اگر چه اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه صندوقی برای این هدف با پیش بینی هزینه 10 میلیارد دلاری در نظر گرفت، اما آنچه که تاکنون به این صندوق رسیده، 2 میلیارد و 600 میلیون دلار است که انتظار می رود تا فوریه 2008 این مبلغ کامل و کشورهای عضو سازمان به منظور مبارزه با فقر در آن مشارکت کنند.

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی افزود: این سازمان سعی در تشویق همه فعالیتها به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو مانند حمایت از صنعت، فعال سازی تجارت، انتقال تکنولوژی به ویژه در کشورهای عضو در آفریقا دارد. به گونه ای که در فعالیتهای جدید اقتصادی کشورهای آفریقا که با برنامه های خاص صورت می گیرد، مشارکت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان سعی در تحقق توسعه در همه کشورهای عضو به ویژه تجارت سازنده میان کشورهای عضو و فعال سازی آنها تا سال 2015 خواهد داشت.

کد خبر 565567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha