۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰

نمایندگی دائم روسیه در بروکسل؛

اروپا با تحریم شبکه های روسیه حقوق شهروندان خود را نقض می کند

اروپا با تحریم شبکه های روسیه حقوق شهروندان خود را نقض می کند

نمایندگی دائم روسیه در بروکسل، اتحادیه اروپا را به نقض حقوق شهروندان خود برای دسترسی آزاد به اطلاعات به دلیل تحریم شبکه های روسی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا از تحریم های این اتحادیه که رسانه های روسی را نیز شامل می شود، انتقاد کرد.

یک روز پس از وضع نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نمایندگی دائم این کشور نزد اتحادیه اروپا اعلام کرد که ممنوعیت پخش رسانه های روسی در اتحادیه اروپا نقض حقوق اروپایی ها برای دسترسی به دیدگاه های جایگزین است.

اتحادیه اروپا در اوایل سال میلادی جاری برنامه مسدود کردن رسانه های روسیه را با هدف آنچه آن را مبارزه با اطلاعات نادرست نامید، آغاز کرد؛ اقدامی که فدراسیون روزنامه نگاران اروپایی آن را محکوم کرد مصداق سانسور رسانه ای دانست.

اتحادیه اروپا روز گذشته بسته تحریمی نهم خود را علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین اعلام کرد که در آن تحریم برخی رسانه های روسی به چشم می خورد. شورای اروپا روز گذشته اعلام کرد بر مبنای تحریم های جدید مجوزهای پخش ۴ شبکه روسیه در اتحادیه اروپا لغو شد.

کد خبر 5657303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      اروپا تبدیل به کپسول بسته‌ای شده که افکار عمومی تحت کنترل دولتها قرار بگیرند. دولتها از جنگ اوکراین، اوضاع ضد ملی اقتصادی، سیاستهای مغرضانه خارجی تعریف خود را به خورد مردم میدهند.