۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مطرح کرد:

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیازمند اعتبار ۴۵ هزار میلیاردی

توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیازمند اعتبار ۴۵ هزار میلیاردی

ساری- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: برای تحقق اهداف برنامه هفتم و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیازمند ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان بعدازظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وجود ۱۸۰ شعبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۳۰ استان کشور گفت: ۲۰ درصد آموزش عالی کشور مختص این دانشگاه بوده و ۱۸۰ هزار دانشجو در دو هزار و ۵۰۰ رشته مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه کلید مفقوده حوزه اشتغال و کارآفرینی به خروج‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بستگی دارد، افزود: هرچه قدر در کشور در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سرمایه گذاری کنیم، نتیجه آن را به سرعت و در کمترین زمان خواهیم دید.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیازمند توجه بیشتر دست اندرکاران دارد تا به جایگاه واقعی خود در کشور برسد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران قیمت بوده و نیازمند کارگاه‌ها هستند و در برنامه هفتم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به ۳۰ درصد برسد و برای تحقق آن به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم.

خسرویان گفت: اگر منابع با رویکرد فنی و حرفه‌ای توزیع شود اثربخشی آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را از اولین زنجیره‌های برای توسعه و تقویت استان و رفع معضل اشتغال دانست و گفت: تک جنسیتی بودن از مزایای دانشگاه است و فرهنگ اسلامی در این دانشگاه به خوبی رعایت می‌شود.

وی خواستار مشارکت و حمایت خیران برای اجرا و توسعه برنامه‌های فنی و حرفه‌ای و تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه کارگاه‌ها شد.

کد خبر 5659609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha