۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد؛

اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان

اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان به طول ۷۵ هزار متر در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مسیر قره پشتلو از جمله محورهای پرترافیک زنجان است و شکل هندسی این مسیر قوس‌های قائمی دارد که منطبق بر استاندارد نیست و در سفر رئیس جمهوری نیز مصوب شد تا اقداماتی برای اصلاح آن انجام شود.

وی اظهار داشت: احداث راه جدید بر عهده راه و شهرسازی است و این اداره کل احداث راه اصلی در این مسیر را در دستور کار خود قرار داده که به دلیل نبود ردیف بودجه ملی، کار متوقف شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: پیگیری می‌شود تا مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شود و در صورت تحقق این امر مهم، همه ساله بودجه‌ای از محل ردیف ملی اختصاص یافته و این راه فرعی، به راه اصلی تبدیل می‌شود.

قزوینیان تاکید کرد: برای این طرح اعتبار مصوب شده بسیار ناچیز است و در این خصوص قراردادی منعقد شده و تعریض آب‌روهای موجود در آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان به طول ۷۵ هزار متر در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برای این حجم از عملیات، بیش از ۲ هزار و ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

قزوینیان گفت: ۱۳۰ کیلومتر روشنایی فعال بطور عمده در آزادراه‌های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز وجود دارد و بر اساس استانداردی که در کشور تعریف شده است نقش روشنایی در بروز سوانح رانندگی بیش از پنج درصد نیست و این اداره کل با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۳۲ راهدارخانه به استقبال زمستان رفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بیان داشت: استان پنج هزارو ۸۴۶ کیلومتر راه شامل آزاد راه، بزرگراه، راه‌های فرعی و روستایی دارد که یک‌ماه گذشته و برای پشتیبانی لازم میزان نمک مورد نیاز راهدارخانه‌ها نیز تأمین شده است تا در مواقع بارش برف مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشود.

قزوینیان افزود: انعقاد قرارداد برای بهسازی اساسی آزادراه زنجان- قزوین به مبلغ سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های سطح استان در سال جاری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث ایمنی راه‌ها نیز، خط‌کشی در محورهای استان به طول ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، نصب و تعمیرات حفاظ ایمنی به طول ۲۳ کیلومتر و تکمیل نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان - قزوین به طول پنج کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در زمان حاضر فوندانسیون ۱۰ آب‌رو بتن ریزی شده است که پس از تکمیل، خاک ریزی خواهد شد.

قزوینیان افزود: نقش نیروی انسانی، راننده و خودروها در بروز حوادث جاده‌ای و تلفات انسانی تأثیر گذار است.

وی بیان داشت: تصادفات رانندگی در جاده‌های استان و تلفات انسانی هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در برنامه تحلیلی، نقاط پر تصادف بررسی می‌شود تا اقدامات لازم برای ایمن سازی انجام شود.

کد خبر 5660774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محسن IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      آقای مسئول آقای مدیر کل راهداری اگه راهتون به ازاد زنجان تبریز نخورده خواستم یاداوری کنم یه سر بزنید ایشالا ماشینتون اگه چپ نشد و سالم برگشتین دستور روکش اسفالتش رو بدید
    • قوت اله یگانه IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      خسته نباشید راهداران عزیز زحمتکشان شبانه روزی