۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۴ طرح بهداشت و درمان شاهرود افتتاح شد

۴ طرح بهداشت و درمان شاهرود افتتاح شد

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، از افتتاح چهار طرح بهداشت و درمان شامل انبار دارویی، آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی و ساختمان اورژانس در این شهرستان خبر داد.

حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از افتتاح چهار طرح بهداشت و درمان در شاهرود خبر داد و بیان کرد: افتتاح ساختمان انبار دارویی به مساحت ۴۵۰ متر مربع یکی از این طرح‌ها است که برای آن پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این طرح از اعتبارات وزارت بهداشت و بخش دیگر از محل خیران شاهرودی تأمین شده است، افزود: افتتاح ساختمان آزمایشگاه ژنتیک مولکولی در ساختمانی به وسعت ۱۵۰ متر مربع و اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارتخانه و خیران از دیگر طرح‌هایی است که امروز با حضور مسئولان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح بخش آزمایشگاه پلی کلینیک تخصصی دانشگاه نیز هستیم، گفت: این آزمایشگاه در متراژ ۲۲۰ مترمربع با حضور چهار نفر از اعضا هیأت علمی دانشگاه به عنوان مسئول فنی و با کارکنان و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی درحوزه‌های آزمایشات عمومی، تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی شده است.

شیبانی با بیان اینکه این بخش با تعرفه دولتی برای پوشش بیماران و آزمایشات متنوع بیوشیمی، هورمونی، میکروب‌شناسی، خون شناسی، با انجام انواع آزمایشات بیماران با مشکلات ناباروری و … راه اندازی شده است، ابراز کرد: با راه اندازی این بخش از ارجاع آزمایش‌های بسیاری از بیماران به تهران که با هزینه‌های بالایی داشت، جلوگیری می‌شود.

وی از افتتاح ساختمان اورژانس ۱۱۵ شاهرود نیز در زمینی به مساحت ۸۶۰ متر مربع خبر داد و گفت: ۱۳ میلیارد تومان برای این طرح که در سه فاز از سال ۹۵ تا کنون در دست ساخت بوده، هزینه شده است. همچنین در این بخش امکاناتی مانند توآنالیزر، الایزا ریدر، سل کانتر، PCR Real Time، انواع سانتریفوژ و هودهای آزمایشگاهی لامینار وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در کنار این افتتاح‌ها مسئولان از بخش اسکوپی با ۴۵۰ متر مربع وسعت و همچنین بخش درمان سرطان با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و بخش رادیوتراپی با متراژ ۳۵۰ مترمربع بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 5661133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha