۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹

محمدیاری در گفتگو با مهر:

اقدام بی‌سابقه سازمان برنامه در دستکاری بودجه/ مصارف تغییر یافته

اقدام بی‌سابقه سازمان برنامه در دستکاری بودجه/ مصارف تغییر یافته

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر داده که این کار در ۴۳ سال اخیر اصلاً سابقه نداشته است.

حسن محمدیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی منابع را در جریان بررسی بودجه تعریف کرد و محقق شده، اما مصارف آن تغییر پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قابل قبول نیست که سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر دهد، گفت: بخش اعظمی از پروژه‌های مناطق کم برخوردار که نیاز به تزریق اعتبار داشتند، به حاشیه رفته است.

نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه پاسخگو نیست، تصریح کرد: مسئولان سازمان برنامه و بودجه باید عدالت، انصاف و توازن را در توزیع امکانات و اعتبارات به ویژه در بحث محرومیت زدایی رعایت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید اقتدار خودش را در مقابل سازمان برنامه و بودجه نشان دهد.

محمدیاری ادامه داد: منابع بودجه محقق شده است، اما سازمان برنامه و بودجه، مصارف آن را جا به جا کرده است که این کار در ۴۳ سال اخیر اصلاً سابقه نداشته است.

نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه مشخص شده است که فلان اعتبار برای موضوع مشخصی تخصیص داده شود، اما سازمان برنامه و بودجه تغییراتی را در آن اعمال کرده که قابل قبول نیست.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5661302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      دیگه تو این مملکت سنگ رو سنگ بند نیست. هر چی بی سابقه بوده انجامش رو از طرف سازمانهای تصمیمگیر خواهیم دید. حتی مجلس هم نمیتونه جلوشونو بگیره
    • حیدر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      این هم نشانه ایست از بی عرضگی مجلسیان
    • احمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      همیشه رسم بوده که برنامه و بودجه به دوستان و شهرهایی که دوست دارند اعتباراتی می دهند یا به وزارتخانه هایی اعتباراتی می دهند و به برخی وزارتخانه ها نمی دهند از زمان احمدی نژاد به بعد برنامه و بودجه اعتبارات وزارت کشور بویژه در بحث رفاهیات و حقوق خون وزارت کشور را در شیشه کردند و وزیر و معاونین کشور ه
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      محل تامین بودجه و محل اجرای بودجه و نظارت کامل برای اجرای بودجه و همچنین فصل اجرای ان برای جلوگیری از نفوذ تورم در اجرای بودجه باید بسیار محتاطانه و با تمرکز باشد و صد البته نظارت برای اجرای کامل بدون هیچ مماشات و سهل انگاری وکارشناسی شده و مسئولیت کارشناس باید مد نظر باشد
    • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      برای حل اینگونه مشکلات باید ساز و کاری فراهم شود تا دولت ها در اواسط سال مالی با توجه به عملکرد بودجه و تحولات اقتصادی و سیاسی منطقه ای و جهانی قادر شوند در اسرع وقت لایحه اصلاحیه بودجه به مجلس ارایه دهند و در کم ترین زمان و با کم ترین بروکراسی به صورت آنلاین در مجلس بحث تصویب یا لغو شود
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      نوش جان
    • پیراسته فر IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر داده است.* خُب یک سالی رئیس مجلس تشخیص دادکه باید«ردیف های بودجه»جابجاشوند وامسال سازمان برنامه بودجه(عوض گله ندارد)
    • جانباز ناشناس AE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 1
      شما عرض ادب سلام به سید اقایم امام خامنه‌ای وسلام به تمام نمایندگان زحمت کش عزیز که در دل همه مردم جا دارند و بیشترین نارضایتی‌ها. از برنامه بودجه از این سازمان