۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵

رئیس دانشگاه قم خبر داد؛

تحصیل بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه قم

تحصیل بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه قم

قم- رئیس دانشگاه قم با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان قم در جذب دانشجویان بین‌الملل از تحصیل بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شریفی رئیس دانشگاه قم در نشست هم اندیشی بین الملل دانشگاه قم با حضور مدیر گروه همکاری‌های بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد این سفر سرآغاز همکاری‌های دو جانبه باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر ۳۵۰۰ دانشجویی اتباع در استان قم مشغول به تحصیل هستند گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی برای جذب دانشجویان خارجی در استان ایجاد شده است و در دانشگاه قم نیز ظرفیت بالقوه و بالفعل برای جذب دانشجویان خارجی وجود دارد.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: در حوزه ارتباط با کشورهای اسلامی هیچ دانشگاهی مثل دانشگاه قم ظرفیت ندارد زیرا دانشگاه قم متصل به حوزه علمیه است و حدود ۷۰ عضو هیئت دانشگاه قم دارای مدارک عالی از سطوح حوزه و دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران کانون جبهه مقاومت است اضافه کرد: وظیفه ایران حمایت علمی و فرهنگی از جبهه مقاومت است و قم نیز مرکز این وظیفه مهم در کشور است.

شریفی گفت: انتظار ما از حوزه بین الملل وزارت علوم تحقیقات و فناوری تسهیل روند جذب دانشجویان خارجی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی و حضور اساتید در همایش‌های بین المللی است

رئیس دانشگاه قم همچنین در زمینه آموزش دانشجویان بین الملل گفت: حساسیت دانشگاه قم در آموزش این افراد بسیار بالا می‌باشد که نمونه آن در سخت گیری در پایان نامه‌های این افراد است.

در ادامه این نشست دکتر محمدعلی حاجی ده آبادی مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه قم نیز گفت: برنامه بین الملل دانشگاه قم در قالب یک طرح ۵ ساله آماده شده است که مهمترین محورهای آن آموزش زبان فارسی، دیپلماسی علمی و بحث علوم شناختی و علم دینی است.

وی افزود: از ۲۳ ملیت در دانشگاه قم مشغول تحصیل هستند که باید طبق برنامه پنج ساله به ۴۰ کشور برسد.

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه قم تاکید کرد: در مورد دانشجویان خارجی نباید نگاه صرفاً اقتصادی داشت زیرا دانشجویان مستعدی وجود دارند که در خط انقلاب اسلامی ایران هستند اما با توجه به فقر مالی امکان تحصیل در ایران را ندارند.

حاجی ده آبادی همچنین حضور اساتید خارجی را یک مسئله مهم دانست و افزود: بانک اطلاعات علمی بین‌المللی اساتید ایرانی نیز در دانشگاه قم در حال انجام است و همچنین در آموزش زبان فارسی نیز از ظرفیت‌های دانشگاه قم استفاده نشده است و ما آمادگی داریم اساتید آموزش زبان فارسی دانشگاه قم را به تمامی کشورها اعزام کنیم.

کد خبر 5661372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha