۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸

استاندار بوشهر:

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر تسریع شود

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر تسریع شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها، پرداخت تسهیلات ازدواج آسان و فرزندآوری در استان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در آن مشارکت کنند، تسهیل در ازدواج جوانان است.

وی نقش دستگاه‌های فرهنگی در ترویج ازدواج و فرزندآوری را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: انتظار می‌رود که در این زمینه یک جبهه فرهنگی تشکیل شده و در میدان نقش‌آفرینی کند.

استاندار بوشهر با اشاره به تهاجم رسانه‌ای و تلاش صورت گرفته برای ترویج فرهنگ غربی در ایران خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مشکلات حوزه فرزندآوری و ازدواج جوانان در حوزه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در قوانین جوانی جمعیت تسهیلات مهمی از منابع دولتی برای ازدواج و فرزندآوری پیش‌بینی شده است که در عملکرد دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن این قانون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده خواستار تدوین سند جوانی جمعیت و فرزندآوری ویژه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای سال ۱۴۰۲ شد و بیان کرد: کارگروه تخصصی برای پیگیری اجرا قانون جوانی جمعیت و جبران عقب‌ماندگی‌ها تشکیل شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکل واگذاری زمین و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج آسان و فرزندآوری ادامه داد: فرمانداری‌های استان بوشهر هفته آخر دی ماه امسال همزمان با روز زن برنامه و مراسم ویژه‌ای با حضور فعالان اجتماعی برگزار کنند.

استاندار بوشهر با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات خیران، گروه‌های مردمی و فعالان اجتماعی در عرصه ارائه تسهیلات ازدواج آسان بیان کرد: مجمع و گروه‌های خیر در عرصه ازدواج آسان با محوریت خانم‌ها در همه شهرستان‌ها توسعه و گسترش یابد.

وی با تأکید بر تجلیل از خیران ازدواج آسان اضافه کرد: سالن تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان بوشهر برای جشن ازدواج جوانان باید به‌صورت رایگان در ترویج فرهنگ ازدواج آسان در اختیار مردم و جامعه هدف قرار بگیرد.

کد خبر 5662295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یوسف بلوچی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      لطفا وام ازدواج واریز کنید الان گرفتار شودم کاش وام ازدواج واریز می‌کردید کمک بزرگی برای ما هست
    • محمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      دوماه هرکجا رفتم واسه وام فرزنداوری ی بهونه کردن وگفتن بودجه نداریم. چ میگی دایی
    • بینا IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      دست از دودوزه بازی بردارید وقتی یک شبه خودرو 60 درصد توسط دولت افزایش نرخ دارد وقتی یک دقیقه مکالمه تلفن ثابت 450 تومان می شود و.... و... چه امیدی به زندگی است که فرزند اوری هم داشته باشیم هنوز تولد نیافته دولت زندان را برایشان مهیا کرده