۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۵۱

معاون استاندار اردبیل خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در دولت سیزدهم

رشد ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در دولت سیزدهم

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در استان اردبیل رشد ۵۰ درصدی را در پرداخت تسهیلات بانکی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: با تدوین نقشه راه اشتغال استان تا سال ۱۴۰۴ تلاش بر این است تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعالیت‌ها به نحوی انجام شود تا اشتغال مؤثر در این استان تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: در کنار تلاش دستگاه‌های اجرایی، در پرداخت تسهیلات بانکی نیز تلاش مؤثری در حال انجام است و مدیران بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تولیدمحور پیشقدم حرکت کردند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تقدیر از مدیران چهار بانک عامل را در پرداخت سریع و به موقع اعتبارات در بخش تولید یادآور شد و گفت: در شاخص‌های مختلف عملکرد این بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و قطعاً این مسیر در سال‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

عبداللهی افزود: بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد افزایش ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در استان اردبیل هستیم و در سطح کشور نیز ۱۸ همت، منابع و تسهیلات بانکی پرداخت شده که ۵۵ تا ۶۰ درصد بیشتر از سال‌های گذشته در سطح ملی بوده است.

وی جذب تسهیلات تبصره ۱۸ را راهگشا در مسیر تقویت تولید عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور، جذب تسهیلات حوزه اشتغال خانگی، رونق تولید و اشتغال خرد روستایی را نیز در ماه‌های گذشته شاهد بودیم.

عبداللهی همراهی فرمانداران را در پیگیری برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ یادآور شد و خاطرنشان کرد: امسال قرار نیست به صورت سهمیه‌ای این تسهیلات پرداخت شود بلکه بعد از ابلاغ منابع اولیه در روزهای گذشته، هر شهرستان به هر میزان که قادر به جذب این اعتبارات باشد به صورت شناور توان پرداخت به متقاضیان را خواهد داشت.

وی از اصلاح الگوی کشت و تکمیل پایاب سد خداآفرین به عنوان دیگر برنامه اقتصادی استان یاد کرد و گفت: با توجه به امنیت غذایی در کشور و تولید گندم الگوی کشت و همچنین کشت قراردادی مورد توجه است تا ما بتوانیم در این حوزه به آسودگی خاطر برسیم.

عبداللهی به پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصدی، ۵۰۰ طرح تولیدی و اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها امسال و سال آینده ۱۲ هزار بیکار وارد چرخه تلاش و کار مؤثر خواهند شد که اشتغال پایداری به حساب می‌آید.

وی از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و نظارت بر عملکردها با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۵ هکتار مجتمع گلخانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد و تا آخر سال ۱۴۰۴ قرار است ۳۵۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های استان افزوده شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل شناسایی ظرفیت‌های جدید را در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: در مجموع طرح‌های با پیشرفت ۶۰ درصد در اولویت تأمین منابع قرار دارد تا در بخش صنعتی، فرآوری محصولات و صنایع تبدیلی این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها انجام شود.

کد خبر 5664238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha