۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛

مشارکت ۴۰ هزار نفری کرمانشاهیان در اهدای خون

مشارکت ۴۰ هزار نفری کرمانشاهیان در اهدای خون

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از مشارکت ۴۰ هزار نفری کرمانشاهیان در اهدای خون طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار گرفته‌ایم و چند روز اخیر شاهد بارندگی در استان کرمانشاه بودیم تعداد مراجعه کنندگان اهدا خون در کرمانشاه کاهش داشته است ولی با این وجود میزان ذخیره خون مناسب است و براساس پیش بینی‌ها این نگرانی وجود دارد که تعداد اهداکنندگان به کمتر از این میزان برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح سراسری «چتر سرخ زندگی» برای اهدای خون، افزود: اهدا کنندگان خون با شرکت در این طرح از ابتدای دی ماه تا پایان فصل زمستان نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون و فرآورده‌های خون در استان کرمانشاه شده‌اند و البته تعداد مراجعه کنندگان بیشتر از این میزان بوده که به دلایل مختلف از خونگیری معاف شده‌اند.

وی ادامه داد: ۵.۵ درصد اهدا کنندگان در استان کرمانشاه بانوان بوده‌اند و ۹۴.۵ درصد مردان و ۴۷ درصد اهداکنندگان مستمر هستند که در سال حداقل ۲ بار خون و فرآورده‌های خون را اهدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه واقع در خیابان بنت الهدی مقابل فرمانداری روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و همچنین در مرکز اهدای خون جنب بیمارستان معتضدی در ایام غیر تعطیل طی روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ انجام می‌شود و خونگیری در شهرستان‌ها به صورت سیار انجام می‌شود.

کد خبر 5665742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha