۸ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۳۴

معاون استاندار همدان:

حمایت از اقدامات توسعه‌ای حوزه فرهنگ استان همدان در دستور کار

 حمایت از اقدامات توسعه‌ای حوزه فرهنگ استان همدان در دستور کار

همدان- معاون استاندار همدان گفت: استانداری همدان از هر بخشی که در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد استان فعالیت کند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی حسینی پنجشنبه در مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان، مقوله چاپ را موضوعی دیرینه در تاریخ دنیا عنوان کرد و گفت: اختراع چاپ بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه صنعت چاپ از دو بخش صنعتی و فرهنگی تشکیل شده است، گفت: تنها ۱۵ درصد از فعالیت‌های صنعت چاپ به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی چاپ را یکی از ارکان اقتصاد غیرنفتی عنوان کرد و گفت: این صنعت، صنعتی سرمایه پذیر است و با جذب سرمایه‌گذار می‌تواند منجر به رونق اقتصادی استان شود.

حسینی خاطرنشان کرد: استانداری همدان از هر بخشی که در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد استان فعالیت کند، حمایت خواهد کرد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه چاپ یک هنرصنعت است و باید در حوزه توسعه آن قدم برداریم، اظهار کرد: هر شاخه از چاپ، حوزه‌ای بسیار گسترده و متنوع است. اگر می‌خواهیم امروز در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به مسئله چاپ و بسته‌بندی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

احمد شانیان از فعالان عرصه چاپ به عنوان دغدغه‌مندان و دلسوزان این عرصه نام برد و گفت: «هنرفرهنگ صنعت چاپ»، عرصه‌ای گسترده است و باید فضای چاپ و نشر به سمت دانش بنیان پیش برود.

وی با تأکید براینکه همدان قطب صنعت چاپ کشور است، خاطرنشان کرد: از همه فعالان این حوزه برای به روز رسانی و توسعه فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم و معتقدیم بخش خصوصی در این زمینه پتانسیل قابل‌توجهی دارد.

شانیان با تأکید بر ضرورت افزایش جذابیت محصولات، ضمن درخواست از فعالان این حوزه برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف چاپ و نشر برای آشنایی با رویدادهای به روز این عرصه، گفت: برندسازی در حوزه چاپ، یکی دیگر از مواردی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 5668354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha