۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

ساختار مدیریتی باغستان سنتی نیازمند تغییر است

 ساختار مدیریتی باغستان سنتی نیازمند تغییر است

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ساختار مدیریتی باغستان سنتی نیازمند تغییر است گفت: تغییر شرایط باغستان سنتی قزوین نیازمند مراجعه باغداران و دریافت سند است.

مهدی رجحانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره موضوع باغستان‌های سنتی قزوین و مشکلات پیرامون آن اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون جلسات مستمر ای برای ساماندهی مشکلات باغستان سنتی قزوین برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: تصمیم گیری و رفع اضطراری مشکل آب باغات سنتی باغستان در سال گذشته یکی از اقدامات در این خصوص بوده است.

وی بیان کرد: تأمین و تعریف منابع آبی جدید برای باغستان از مهمترین اقدامات ما بوده است ولی اصلاح ساختار مدیریتی، امنیتی و اقتصادی باغستان سنتی مهمترین نیاز این مجموعه است که تصمیمات جدیدی برای آن در حال تدوین و شکل گیری است و این تصمیمات به مرور به اطلاع مردم می‌رسد.

این مسئول تبیین کرد: الزام به سند دار شدن تمامی اراضی از تصمیمات اخیر در خصوص باغستان بوده است و به زودی برای مالکین این زمین‌ها سند تک برگ تهیه خواهد شد.

رجحانی گفت: این تصمیم گیری به سازمان ثبت استان ابلاغ شده است و قرار بر این است که تا ۶ ماه آینده برای تمام قطعات باغستان در سراسر ۲۷۰۰ هکتار آن سند تهیه شود و با این روش از هجمه به فضای باغستان جلوگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ابراز کرد: شناخت مالکان کمک می‌کند که در تصمیم گیری ها با نظر باغداران که از نزدیک با مشکلات باغستان روبه‌رو هستند استفاده کنیم، از سوی دیگر بخش‌های از باغستان رها شده و لازم است این روند تغییر کند.

وی در خاتمه یادآور شد: سند دار شدن این زمین‌ها در گرو مراجعه باغداران به سازمان ثبت است و ما از باغداران درخواست می‌کنیم در زمان یادشده به مجموعه‌های ذیصلاح مراجعه نمایند.

کد خبر 5669422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha