۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱

در گفت و گو با مهر اعلام شد؛

قیمت یونولیت در بازار نصف شد

قیمت یونولیت در بازار نصف شد

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: با از سرگرفتن تولید استایرن در پتروشیمی ها قیمت یونولیت کاهش پیدا کرده و به نصف رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش قیمت خوراک یونولیت افزایش پیدا کرد که تأثیر مستقیمی بر مصالح ساختمانی گذاشت. احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در رابطه با این موضوع به مهر گفته بود: قیمت‌ها تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده به حالت عادی و قیمت‌های قبل باز می‌گردد. حالا با گذشت بیش از دو هفته همچنان خبری از کاهشی شدن قیمت‌ها وجود ندارد.

مهدوی ابهری در رابطه با وضعیت قیمت یونولیت در بازار به مهر می‌گوید: با از سرگرفتن تولید استایرن در پتروشیمی‌ها اکنون قیمت یونولیت کاهش پیدا کرده و به نصف رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت صادرات به چه شکل است، گفت: وضعیت صادرات نسبت به سال گذشته مثبت است و در حال حاضر مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

وی در خاتمه با اشاره به کاهش خوراک پتروشیمی‌ها و اثر آن بر کاهش تولید اضافه کرد: کاهش خوراک در پتروشیمی‌هایی که از خوراک گاز استفاده می‌کنند تولید و صادرات را کاهش داده است. اما همچنان نمی‌توان از میزان کاهش تولید و صادرات در سال جاری آمار و ارقام دقیقی ارائه داد.

کد خبر 5670462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      کلا صنایع پایین دستی نفت، گاز و معادن باید میان خود کنسرسیوم تشکیل دهند در صنایع بالادستی مرتبط با صنعت خود سرمایه گذاری کنند تا امنیت خوراکشان تامین گردد و صنایع بالادستی هم خام فروشی به خارج نداشته باشند، صنایع پایین دستی باید در اکتشاف، تولید و افزایش تولید معادن، نفت و گاز فعال شوند
      • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
        0 0
        ایی که گفتی یعنی چه‌...
    • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      صنایع پتروشیمی کنسرسیوم تشکیل دهند در صنایع بالادستی و اکتشاف و برداشت گاز سرمایه گذاری کنند، از شرکت های دانش بنیان و توان داخلی هم استفاده حداکثری کنند تا تولید گاز کشور افزایش و امنیت خوراک پتروشیمی ها تضمین شود، تا وقتی که تولید گاز افزایش یابد در این میان دولت هم برای واردات گاز برنامه ریزی کند
    • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      2 0
      خوراک پتروشیمی ها نباید یارانه ای باشد، اگر خوراک پتروشیمی ها یارانه ای نباشد و با نرخ جهانی محاسبه شود دولت یا خود پتروشیمی ها قادر خواهند بود برای تامین خوراک خود اقدام به واردات گاز کنند، تا زمانی که تولید گاز کشور افزایش یابد باید برای پتروشیمی ها گاز وارد کرد تا در زمستان دچار مشکل نشوند
    • احمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      0 0
      قیمت یونولیت دیواری یا ورقی به دلیل ابعاد معمول یکسان 1در2 متری که دارد صرفا به ضخامت و چگالی فوم دیواری یا ورق یونولیت بستگی دارد. البته باید در نظر گرفت که چگالی و وزن یونولیت فشرده، بیشتر است.
    • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      1 0
      چقدر راحت از کاهش قیمت یونولیت صحبت می کنند. نه جناب دبیر انجمن صنفی اینطور نیست. یه رانتی درست کردید و جیب سازندگان رو خوب چاپیدید بعد که متوجه شدید سازندگان به جای استفاده از یونولیت سقفی سراغ سفال سقفی رفتند هول شدید که نکنه یونولیت رو دستتون باد کنه شروع به افزایش تولید کردید. لعنت بر شما ب
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      جایگزین یونولیت لایت فرم هست و خیلی بهتر هم هست . سقف وافل جایگزین خوبی هست تا یونولیت حذف گردد ؛ ضمن اینکه چندین بار قابل استفاده هستند . انسان در کمبودها قطعا رشد خواهد کرد . دقت کردید از زمانی که واتس آپ و اینستا فیلتر شده ، جایگزینهای آنها فعال هست و اتفاقا استفاده مفیدتری دارند .