۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

طی ۹ ماهه سای جاری صورت گرفت؛

پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان قزوینی

پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان قزوینی

قزوین- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صیادی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال حاضر ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار و ۹۶۴ نفر تحت حمایت دارد که به سرپرستان خانوار کمک معیشت و یارانه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان کمک معیشت و یارانه از ردیف بودجه و هدفمندی یارانه‌ها به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) در استان قزوین پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار تحت حمایت ۱۷ هزار و ۶۴ خانوار با جمعیت ۲۳ هزار و ۷۸۱ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: از ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار تحت حمایت ۱۵ هزار و ۴۵۴ خانوار شهری و ۱۵ هزار و ۸۴۱ خانوار روستایی هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۲ خانوار به دلیل فوت سرپرست، ۶ هزار و ۸۳۰ خانوار به دلیل از کارافتادگی، سه هزار و ۸۵۹ خانوار به دلیل طلاق و مابقی به دلیل سایر موارد تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

صیادی عنوان کرد: کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به غیر از مددجویان خاصی چون از کارافتادگان برای سایر مددجویان دائمی نبوده از این رو شایسته است مددجویان از ظرفیت آموزشی این نهاد و فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و توانایی‌های خود را ارتقا دهند تا با بهره گیری از تسهیلات اشتغال زایی، برای اداره شایسته و با کرامت زندگی خود توانمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی خانواده‌هایی که از سن بالایی برخوردار هستند ولی توانایی حرکت دارند، می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق تولیدی به شرکت برق، صاحب درآمد شده و در اداره زندگی شرایط شایسته‌تری داشته باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: امروز بزرگترین خدمت به نیازمندان ارتقای وضعیت اقتصادی آنها با رویکرد استفاده از توانایی‌های خودشان و حضور در بازار کار است چراکه باید ارتباط نیازمندی مددجو با سایر افراد با درآمدزایی قطع شود.

کد خبر 5670634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha