۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

در راستای توسعه و تکمیل سامانه نان انجام شد؛

واگذاری طراحی زیرسامانه‌های نظام ایده‌ها به معاونتهای وزارت علوم

واگذاری طراحی زیرسامانه‌های نظام ایده‌ها به معاونتهای وزارت علوم

نماینده وزیر در نظام ایده‌ها و نیازها گفت:طراحی و پیاده‌سازی زیرسامانه‌های نظام ایده‌ها و نیازها به معاونت‌های فناوری، پژوهشی،مرکز نظارت، ارزیابی وتضمین کیفیت و دانشگاه علمی کاربردی محول شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر امید رضایی فر با اشاره به رویکرد توسعه و تکمیل سامانه نظام ایده‌ها و نیازها و استفاده از ظرفیت کلیه معاونت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: طراحی و پیاده‌سازی زیرسامانه‌های نظام ایده‌ها و نیازها به معاونت‌های فناوری و نوآوری، پژوهشی، مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و دانشگاه جامع علمی کاربردی محول شد.

وی افزود: سامانه نظام ایده‌ها و نیازها "نان" یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند جهت ایجاد نظام ملی نوآوری در قالب پنجره واحد نوآوری است.

رضایی فر با بیان اینکه اهداف اصلی اجرای این طرح، کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، برانگیختن احساس مشارکت آحاد کشور برای ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است، تصریح کرد: بدین ترتیب پیاده‌سازی این سامانه یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین خواهد بود.

نماینده وزیر در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و تکمیل سامانه نظام ایده‌ها و نیازها، با توجه به اهمیت موضوع و تاکید مقام عالی وزارت، مقرر شد ارائه وب‌سرویس متقابل، طراحی و پیاده‌سازی سکوی نظام ارتقاء بهره‌وری، "ناب" با هدف امکان سنجش و بهبود بهره‌وری ظرفیت علمی و فناوری کشور به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف محول شود.

وی اضافه کرد: همچنین طراحی و پیاده‌سازی سکوی جستجوی آزمایشگاه‌های مرجع "جام" با هدف استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های مرجع کشور برای واحدهای تحقیق، توسعه، شرکت های فناوری و دانش بنیان به معاونت پژوهشی وزارت عتف و طراحی و پیاده سازی سکوی جریان اقتصادی نوین "جان" به منظور اتصال توانمندی‌های فناورانه کشور به بازار و اقتصاد در جهت شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان به معاونت فناوری و نوآوری این وزارت واگذار شد.

رضایی فر افزود: در ضمن با هدف هدایت آموزش‌های دانشگاهی و مهارت افزایی، طراحی و پیاده‌سازی سکوی خاستگاه آموزشی صنایع "خاص" به دانشگاه جامع علمی و کاربردی محول شد.

نماینده وزیر در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها تصریح کرد: این سکو در نظر دارد با احصاء نیازها و سرفصل‌های آموزشی مورد نیاز صنایع و مشاغل، نسبت به پیش‌بینی سطح نیاز تخصص‌های مختلف در بازه‌های زمانی معین اقدام کند.

وی تاکید کرد: در راستای توسعه و تکمیل سامانه نظام ایده‌ها و نیازها، کلیه معاونت‌های وزارت عتف بایستی نسبت به تهیه برنامه پیشنهادی سکو و تدوین برنامه زمان‌بندی،‎‌ در هماهنگی با معاونت فناوری و نوآوری، اقدام کنند.

کد خبر 5675475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha