۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶

فرماندار اهر:

دومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور برگزار می‌شود

دومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور برگزار می‌شود

اهر- فرماندار اهر گفت: دومین دوره جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور در روستای جوبند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح امروز دوشنبه در دومین جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور در روستای جوبند، تأثیر مثبتی درپی داشت و موجب شده تا از سایر روستاها نیز مشتاق برگزاری جشنواره باشند.

فرماندار اهر با اشاره به این‌که شیور به‌عنوان نماد پُرافتخار، آن‌چنان معرفی نشده است، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد شیور منجر شود.

وی بر لزوم تأسیس خانه محیط زیست در روستای جوبند تأکید کرد و گفت: با توجه به معدن‌کاری که در دامنه کوه شیور اتفاق می‌افتد، برای جبران خسارت معدن‌کاری و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی؛ توسعه جنگل‌کاری به منظور تقویت پوشش گیاهی و جنگلی شیور ضروری است.

غنی‌زاده تصریح کرد: برای جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور مسیر و هدف تعریف شود تا با حرکت‌های مغرضانه به سمت و سوی سیاسی هدایت نشود، همچنین انتظار داریم جشنواره شیور صرفاً به محلی برای سخنرانی مسئولان استانی و شهرستانی تبدیل نشود، قرار نیست جشنواره‌ای که با هدف شور و نشاط برای مردم ترتیب می‌یابد به همایش سخنرانی تبدیل شود.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که توسعه صنعت گردشگری شهرستان اهر در جشنواره‌های فرهنگی هدف‌گذاری شود، بیان کرد: جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور بایستی به سمت عامل مؤثر برای تقویت زیرساخت‌های روستای جوبند هدایت و از این جشنواره به نفع برندسازی محصولات بومی استفاده کنیم.

وی بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و اهالی روستای جوبند در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره فرهنگی و ورزشی شیور تأکید کرد و ابراز داشت:

غنی‌زاده از برگزاری جشنواره زیبایی‌نمایی اسب [شو سواری] در مسیر گردشگری جاده اهر-مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد: به منظور توسعه جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری، برای اولین‌بار جشنواره زیبایی‌نمایی اسب سال آینده توسط باشگاه سوارکاری ماندگار در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

کد خبر 5677681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha