چین: جهان بدون سیاست زدگی و تبعیض با کرونا مقابله کند

چین: جهان بدون سیاست زدگی و تبعیض با کرونا مقابله کند

وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه کشورهای زیادی در جهان از گردشگران چینی استقبال می کنند، مقابله بدون سیاست زدگی و تبعیض با کرونا را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه چین یا صدور بیانیه‌ای مواضع پکن را در قبال برخی موضوعات از جمله تازه‌ترین تحولات مربوط به شیوه کرونا در این کشور و بحران تایوان تشریح کرد.

در این بیانه با اشاره به موضوع کرونا آمده است: ما تدابیر لازم را در پاسخ به اقدامات تبعیض آمیز ژاپن علیه شهروندان چینی به بهانه کرونا اتخاذ کردیم. ما از جهان می‌خواهیم بدون سیاست زدگی و تبعیض با مسئله کرونا رفتار کنند و تدابیر ما با هدف تضمین صحت و سلامت شهروندان مان اتخاذ می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: کشورهای زیادی از گردشگران چینی استقبال کردند و ما اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم را برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه می‌دهیم و برای دستیابی به بهبودی جهانی همکاری می‌کنیم.

در بخشی دیگری از این بیانیه تأکید شد: ما آمریکا را به برقراری روابط واقع گرایانه مبتنی بر تأمین منافع دوجانبه ترغیب می‌کنیم.

وزارت خارجه چین همچنین از امضای توافق با فیلیپین برای آغاز اکتشاف نفت در دریای چین جنوبی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه خود با اشاره به موضوع تایوان هم اعلام کرد: لیتوانی اصل چین واحد را نقض کرده است و ما از این کشور می‌خواهیم از مواضع اخیرش در قبال تایوان عقب نشینی کند.

کد خبر 5679694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha