۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبرداد؛

۱۸هزار کیلومتر از راههای استان مرکزی برفروبی شد

۱۸هزار کیلومتر از راههای استان مرکزی برفروبی شد

اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره استقرار ۳۸۰ راهدار در محورهای استان گفت: ۱۸هزار کیلومتر از راههای مرکزی برفروبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی گفت: در پی بارش‌های اخیر و ریزش هوای سرد به منظور بازگشایی راه‌های استان با تلاش راهداران ۱۸ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی و روستایی برف‌روبی و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها چهار هزار و ۵۰۰ تن نمک پاشی شده است.

جهانی افزود: در طرح زمستانی ۳۸۰ نفر راهدار در قالب ۵۴ گروه و بهره‌مند از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار مستقر و عملیات راهداری در فصل سرد سال را بر عهده دارند.

سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی هم گفت: در طرح زمستان که از اواخر آذر ماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه هم ادامه دارد ۴۵ گروه تخصصی پلیس در محورهای استان به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و برای ارتقا ایمنی سفرهای زمستانی تلاش می‌کنند.

استان مرکزی شش هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی دارد که به دلیل قرار گرفتن استان، در مسیر ارتباطی کشور، راه‌های شریانی استان مرکزی از پرترددترین راه‌های کشور است.

کد خبر 5680678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha