۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱

فرماندار پردیس:

۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد

۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد

پردیس- فرماندار پردیس گفت: ۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظفر پور ابراهیم بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۸۵ درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته و برای رفع مشکلات شهرستان اصلاح وضعیت پهنه بندی ضرورت دارد.

فرماندار پردیس گفت: با توجه به اینکه ۱۲ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهر داریم و از پهنه بندی محیط زیست خارج نشده است لذا رفع این گره فقط توسط رئیس جمهور امکان پذیر است و امیدواریم این مشکل در شورای عالی محیط زیست مرتفع شود.

پور ابراهیم افزود: تا زمانی که پردیس از پهنه بندی خارج نشود، نمی‌توانیم از ظرفیتی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا آخر اسفند مهلت دارد استفاده کنیم.

وی اذعان داشت: مسئله بازبینی پهنه بندی محیط زیست در شهرستان بسیار مهم است و با این بازبینی مشکلات شهرک‌های صنعتی، اراضی روستایی، اسناد مالکیتی، توسعه کشاورزی و طرح‌های گردشگری در سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

پور ابراهیم با بیان اینکه قانون پهنه بندی محیط زیست در محدوده شهرستان مربوط به سالیان گذشته است، بیان کرد: این قانون در سالیان گذشته مصوب شده که در آن زمان در موقعیت آن زمان حیوانات و جانوران وجود داشت، ولی اکنون با تغییر اکوسیستم و شرایط حاکم بر منطقه، تصویب قانون متفاوت است و بازبینی آن برای ساکنان شهرستان راهگشا خواهد بود.

نماینده عالی دولت در پردیس با اشاره به نواحی صنعتی این شهرستان، ادامه داد: در شهرستان پردیس هفت لکه صنعتی داریم که پنج لکه در محدوده شهرها قرار گرفته است، دولکه صنعتی تپه سیف و کمرد تا آخر خرداد ماه سال آینده به شهرک خصوصی صنعتی تبدیل خواهد شد و مشکل انشعابات و اسناد مالکیتی آن رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرهای خسرو آباد و سعید آباد که بافت صنعتی دارند در طرح هادی شهری در محدوده شهر دیده شدند تا از خدمات شهرداری استفاده کنند وی بیان کرد: ناحیه صنعتی خرمدشت در محدوده قرار دارد و قسمتی از اراضی سیاهسنگ خارج از محدوده است که در بازبینی طرح جامع شهرداری پردیس مقرر شد تا در محدوده شهر قرار گیرد.

فرماندار پردیس افزود: ساماندهی لکه‌های صنعتی کمرد وتپه سیف در نقشه‌ها تدوین شده و برای نهایی شدن به استانداری ارسال شده است و هیأت مدیره انتخابی باید بتواند تمام عرصه و اعیان شرکت‌ها را شناسایی کند تا پس از صنعتی شدن از زیر ساخت‌های شرکت صنعتی شدن برخوردار شوند.

کد خبر 5680730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha