۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸

مهر گزارش می‌دهد؛

قطع اینترنت همراه در کرمانشاه همزمان با برگزاری کنکور

قطع اینترنت همراه در کرمانشاه همزمان با برگزاری کنکور

کرمانشاه- همزمان با برگزاری روز نخست مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲، اینترنت همراه در کرمانشاه با قطعی و کندی سرعت رو به رو شده، موضوعی که مشکلات بسیاری را برای شهروندان رقم زده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امسال کنکور سراسری براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ۲ مرحله‌ای طی روزهای پنجشنبه و جمعه مصادف با تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه به صورت سراسری برگزار می‌شود.

صبح امروز رقابت کنکور سراسری در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در استان کرمانشاه آغاز شد که در مجموع ۳۳ هزار داوطلب کرمانشاهی در آزمون سراسری امسال شرکت کرده‌اند و بیشترین داوطلبان نیز در مرکز استان یعنی شهرستان کرمانشاه حضور دارند.

اما صبح امروز همزمان با برگزاری کنکور سراسری اینترنت تلفن‌های همراه از ساعات ابتدایی صبح با قطعی رو به رو شد که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

پیش از این خبر قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری توسط وزیر ارتباطات به صورت محدود و در محدوده حوزه‌های امتحانی مطرح شده بود و اعلام شد که مخالف قطعی سراسری اینترنت خواهیم بود.

وزیر ارتباطات نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد آنچه که فردا اتفاق می‌افتد قطع اینترنت از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱.۳۰ فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور آن هم با اطلاع قبلی است و تلاش همکاران ما این است که در محدوده BTS هایی که اینترنت قطع می‌شود به افرادی که در مجاورت آن BTS ها هستند اطلاع‌رسانی شود تا برنامه‌ریزی کنند. اینترنت ثابت هم به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

سازمان سنجش نیز اعلام کرد که پس از با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه خواهد کرد.

قطع اینترنت همراه در کرمانشاه همزمان با برگزاری کنکور

این موضوع از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به صورت پیامک به اطلاع مردم رسیده است و از عصر چهارشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ این پیامک به برای عده‌ای ارسال می‌شود.

اما آنچه در شهر کرمانشاه از ساعات ابتدایی صبح امروز به وقوع پیوسته خلاف این صحبت‌ها را نشان می‌دهد و با توجه به ارسال نشدن پیامک برای برخی از شهروندان کرمانشاهی، اینترنت آنها قطع شده است.

قطعی کارتخوان های نانوایی همزمان با برگزاری کنکور سراسری

علی احمدی شهروند کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعات ابتدایی صبح امروز که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کردم به علت قطعی اینترنت کارتخوان نانوایی‌ها با قطعی رو به رو بود که مشکلاتی را برای شهرواندان ایجاد کرد.

وی افزود: نانوایی‌ها که با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان تنها به صورت کارت بانکی اقدام به فروش نان می‌کنند به دلیل نداشتن پول نقد و مشکلات تخصیص آرد از فروش نقدی امتناع می‌کردند.

احمدی تصریح کرد: همچنین به علت قطعی گسترده اینترنت برای درخواست تاکسی اینترنتی برای سفرهای درون شهری نیز مشکلات عمده‌ای برای مردم ایجاد شده است با وجود آنکه در اطراف محله ما هیچ حوزه امتحانی وجود ندارد.

قطع اینترنت همراه در کرمانشاه همزمان با برگزاری کنکور

ثبت نسخ الکترونیک در کرمانشاه با مشکل مواجه شد

زهرا مرادی دیگر شهروند کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز صبح که به مراکز درمانی مراجعه کردم پس از ویزیت پزشک برای ثبت نسخه الکترونیک و دریافت دارو به علت قطعی اینترنت با مشکل مواجه شدم.

وی افزود: با وجود آنکه برگزاری کنکور در فاصله با مراکز درمانی سرعت اینترنت کند است و هیچ‌گونه پیامکی از طرف عوامل برگزاری کنکور برای شهروندان ارسال نشده تا از موضوع اطلاع داشته باشند.

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به برگزاری آزمون کنکور سراسری و احتمال قطعی اینترنت در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری، پذیرش نسخ کاغذی از طرف سازمان بیمه سلامت ایران بلامانع خواهد بود.

گفتنی است، روز پنجشنبه در نوبت صبح آزمون علوم تجربی که یکی از شلوغ ترین گروه‌های آزمایشی است برگزار می‌شود و در نوبت بعد از ظهر آزمون رشته زبان‌های خارجی انجام خواهد گرفت.

روز جمعه نیز همزمان با دومین روز برگزاری آزمون سراسری در نوبت صبح آزمون علوم انسانی و ریاضی و در نوبت ظهر آزمون هنر برگزار می‌شود.

کد خبر 5686486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha