۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱

پاک فطرت در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲:

رشد ۸ درصدی و ثبات اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲ ممکن نیست

رشد ۸ درصدی و ثبات اقتصادی در بودجه ۱۴۰۲ ممکن نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از اصلاح ساختار اداری در بودجه ۱۴۰۲ خبری نیست، چگونه می‌خواهیم با این بودجه به رشد ۸ درصدی اقتصادی و ثبات اقتصادی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) در نشست علنی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پیش از مخالفت با کلیات این لایحه گفت: بیانیه اتحادیه اروپا را محکوم می‌کنیم؛ این اقدام نشان می‌دهد که اروپا کاملا در محاصر تفکر امپریالسیم آمریکا است. اروپا باید بداند با این کار با ملت ایران درافتاده است زیرا ملت ایران همه سپاهی هستند.

وی در ادامه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه بیان کرد: سرنوشت اقتصاد سال آینده کشور را امروز رقم می‌زنیم بنابراین باید دقت کنیم که به چه چیزی رأی می‌دهیم. قرار بود در تنظیم بودجه تحول صورت بگیرد اما در این بودجه تحولی نمی‌بینیم. به نظر به می‌رسد به تذکرات و تاکیدات مقام معظم رهبری کمتر توجه شده است. این بودجه ۱۴۰۲ نمی‌تواند تحولی در اقتصاد بیمار کشور ایجاد کند.

عسگری اضافه کرد: این بودجه کشور را به صورت روزمره اداره می‌کند و بر اساس مصرف‌گرایی ناعادلانه تنظیم شده است. در این بودجه فکری درباره صرفه جویی به ویژه در حوزه انرژی نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف ناعادلانه انرژی بین اقشار مرفه و ضعیف جامعه بیان کرد: در این بودجه عدالت در نظر گرفته نشده است. در کشور انرژی را مصرف نمی‌کنیم بلکه آتش می‌زنیم. اگر فقط ۲۰ درصد در حوزه انرژی صرفه‌جویی می‌کردیم می‌توانستیم در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی اصلاحاتی را انجام دهیم. ما روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین می‌سوزانیم در حالی که قیمت بنزین در کشور یک بیستم قیمت خلیج فارس است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بودجه به بخش آموزش توجه نشده در صورتی که اگر بخواهیم شعار ایران قدرتمند را عملیاتی کنیم باید به حوزه آموزش توجه کنیم، بر اساس این بودجه تورم سال آینده ۵۰ درصد خواهد بود اما افزایش حقوق‌ها تنها ۲۰ درصد است.

وی تاکید کرد: از اصلاح ساختار اداری نیز خبری نیست. چگونه می‌خواهیم با این بودجه به رشد ۸ درصدی اقتصادی و ثبات اقتصادی دست یابیم. بودجه عمرانی سال آینده تنها ۳۰ درصد افزایش یافته و این بدان معناست که کارهای عمرانی در سال آینده حتی کمتر از امسال انجام خواهد شد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه مظلوم‌ترین سهم بودجه به بخش عمرانی باز می‌گردد، بیان کرد: براساس این بودجه فروش هر بشکه نفت ۸۵ دلار در نظر گرفته شده در صورتی که امروز نفت را بشکه‌ای ۶۰ دلار می‌فروشند. ۱۱۰ هزار میلیارد تومان منابع از محل فروش اموال مازاد پیش بینی شده در حالی که در سال جاری این رقم ۳۰ هزار میلیارد بود که آن هم محقق نشده با تصویب این بودجه برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد.

کد خبر 5688924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha