۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

صدور قبض گاز متعارف برای ۸۵ درصد از مشترکان

صدور قبض گاز متعارف برای ۸۵ درصد از مشترکان

شهرکرد_مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم این استان با رعایت و مدیریت مصرف گاز، قبوض متعارف دریافت کردند.

جهانبخش سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعرفه‌های گاز طبیعی از شانزدهم آذرماه سال جاری تدوین و ابلاغ شده است، این تعرفه‌ها در ۱۲ پله تهیه شده است.

وی افزود: قیمت هر پله نسبت به مازاد قیمت پله قبل مدنظر خواهد بود و آنچه که در تعرفه‌های جدید بسیار مهم است افزایش قیمت نسبت به سال‌های پیش است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قیمت گاز در بخش خانگی در سه پله اول تعرفه‌بندی که مصرف متعادل است هیچ تغییری نکرده است، قیمت گاز در سه پله دوم یعنی پله‌های ۴ و ۵ و ۶ با ۳۰ درصد افزایش قیمت مواجه است، پله‌های ۸ و ۹ و ۱۰ رشد ۵۰ درصدی داشته است.

سلیمیان با اشاره به دو تعرفه گاز در دو پله آخر که جز پُرمصرف‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: قیمت گاز مصرفی در پله‌های یازدهم به ازای هر متر مکعب ۵ هزار تومان و در پله دوازدهم به ازای هر مترمکعب ۶ هزار تومان تعیین شده است.

وی تاکید کرد: همیشه طبقه‌بندی تعرفه‌های مصرف گاز و همچنین پلکانی بودن آن مربوط به مصارف در بخش خانگی است، بر همین اساس برای مصرف‌کنندگانی که در حد متعارف هستند مشوق در نظر گرفته می‌شود و آن‌هایی که مصرف بالا و نامتعارف دارند مشمول تخفیفات کمتر و حتی جریمه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعرفه‌های سال ۱۴۰۱ به‌گونه‌ای تدوین شده‌اند که تنها مشترکان پُرمصرف با افزایش قیمت گاز مواجه می‌شوند.

سلیمیان اضافه کرد: در یک ماه گذشته که برودت هوا در چهارمحال و بختیاری به بیش از ۲۵ درجه سانتی گراد هم رسید، چیزی حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مردم این استان با رعایت و مدیریت مصرف گاز قبوض گاز متعارف دریافت کردند، مابقی مصرف نامتعارف داشتند که البته از قبل هشدارهای لازم در این خصوص داده شده بود.

وی بیان کرد: براساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی، مناطق کشور به پنج دسته و اقلیم، از بسیار سرد تا بسیار گرم دسته‌بندی شده‌اند، چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد در اقلیم بسیار سرد گنجانده شده است، از همین رو مصارف تعریف شده در حدود متعارف و نامتعارف در اقلیم بسیار سرد منظور شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: علاوه بر چهارمحال و بختیاری استان‌های دیگری از کشور همچون کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و… هم در اقلیم یک و در زمره استان‌های بسیار طبقه‌بندی شده‌اند.

سلیمیان یادآور شد: در استان‌هایی که در اقلیم یک دسته‌بندی می‌شوند، براساس سنجش دما در نقاط مختلف و مقایسه آن با نُرم مطرح شده در پژوهشگاه طبقه‌بندی شده و این مهم در تعرفه‌های مصرف گاز دیده شده است.

وی در انتها مجدداً از مردم خواست تا با انجام کارهای بسیار ساده و کم‌هزینه همچون پوشیدن لباس گرم، نپوشاندن رادیاتورها، تنظیم دمای آب گرم و… در مصرف و مدیریت گاز مشارکت داشته باشند.

کد خبر 5689751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha