۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳

بورل: برجام نمرده اما پیشرفتی هم صورت نگرفته است

بورل: برجام نمرده اما پیشرفتی هم صورت نگرفته است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برجام نمرده اما با پیشرفتی هم همراه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که برجام «نمرده» است اما پیشرفتی نیز صورت نگرفته است.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این هم با اشاره به درخواست غیرمنطقی پارلمان اروپا از این اتحادیه برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «تروریستی»، گفته بود: نمی‌توانیم بدون رأی دادگاهی در اتحادیه اروپا، چنین برچسبی به سپاه بزنیم.

بورل پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: بدون رأی یک دادگاه نمی‌توان چنین تصمیمی گرفت و اول باید یک دادگاه چنین تصمیمی بگیرد. نمی‌توانیم چون از یک نفر خوشمان نمی‌آید، او را تروریست بنامیم.

وی اضافه کرد که پیش از آنکه اتحادیه اروپا وارد عمل شود، دادگاهی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید یک حکم حقوقی بلامنازع و مسلم درباره این موضوع صادر کند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه در اقدامی خصمانه و با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، امروز دوشنبه ۱۸ فرد و ۱۹ نهاد ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

پارلمان اروپا هفته گذشته پیشنهاد قرار دادن سپاه در فهرست موسوم به تروریستی را به رأی گذاشت.

این در حالیست که وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده بود که «ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تأمین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد و اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.»

کد خبر 5690491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      این بورل تا مارا داخل چاه ندازاد شما باور نمیکنید فقط میخواد دل ما را خوش کند تا پیشرفت در هسته‌ای نداشته باشیم طرف آمریکا است نه بورل و آمریکا هم با حرف اسراییل وعربها می‌ره جلو