۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۹

استاندار سمنان:

۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان سمنان به گردشگری اختصاص یافت

۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان سمنان به گردشگری اختصاص یافت

سمنان- استاندار سمنان گفت: ۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان به گردشگری اختصاص یافت که می‌تواند ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام (ره) سمنان ضمن بیان اینکه ۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان به گردشگری اختصاص یافته است، تاکید کرد: این سرفصل رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این اعتبارات می‌تواند در زمینه تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان نقش مهمی ایفا کند، افزود: گردشگری بعد از خودرو، دومین صنعت پول ساز در کشورمان است که اگر بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را تقویت کنیم، بهتر می‌توانیم از آن بهره بگیریم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۹۶ اثر ثبت شده ملی در استان وجود دارد که نشان از ظرفیت‌های بالای گردشگری دارد، بیان کرد: قرارگیری در مسیر جاده ابریشم از دیگر ظرفیت‌هایی است که استان باید در گردشگری به آن توجه داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه سمنان دارای ۴۰ روستای هدف گردشگری است که برنامه داریم تا پایان سال تمام روستاهای گردشگری مسیر تهران- مشهد را تابلو گذاری کنیم، افزود: این برنامه با هدف سوق دادن گردشگران به سمت روستاهای استان اجرایی می‌شود.

وی از آزادسازی کاروانسرای سمنان نیز به عنوان یک کار ویژه خبر داد و گفت: انتظار ۳۰ ساله مردم سمنان برای آزادسازی کاروانسرای تاریخی این شهر با امضای رئیس جمهور محقق شده است.

کد خبر 5692420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha