۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹

استاندار کرمانشاه:

طرح جامع ساماندهی قره سو هرچه سریعتر تدوین می‌شود

طرح جامع ساماندهی قره سو هرچه سریعتر تدوین می‌شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری تبدیل رودخانه قره سو از آسیب کنونی به یک ظرفیت گردشگری برای استان گفت: طرح جامع ساماندهی قره سو هرچه سریعتر تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر پنجشنبه در نشست مدیریت منابع، ظرفیت‌ها و چالش‌های آبی استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد بر تهیه اطلس و برنامه راهبردی منابع آبی استان برای اجرای هر نوع برنامه و سرمایه گذاری و اجرای طرح‌های صنعتی و گردشگری از سوی مسئولان آبی استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تهیه یک اطلس و برنامه جامع آبی روشنگر مسیر پیش رو و گام‌های بعدی خواهد بود، گفت: ممکن است یک طرح سرمایه گذاری و تولیدی در یک شهرستان دارای منابع آبی خوب، به صرفه و مزیت باشد اما در یک منطقه کم آب استان امکان اجرا نداشته باشد.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت جایگزینی اقدامات کارشناسی گام به گام و چند لایه به جای برنامه‌های جزیره‌ای کنونی تاکید و تصریح کرد: باید به سمتی برویم که برنامه‌های مدیران آب استان کرمانشاه را به یک تجمیع متمرکز و خروجی فرآوری شده برسد و امکان اجرایی شدن آن به خوبی فراهم شود.

صحرایی در ادامه رودخانه قره سو را یک ظرفیت گردشگری برای استان کرمانشاه دانست و خواستار تهیه طرح جامع ساماندهی این رودخانه با مشارکت آب منطقه‌ای، آبفا، شهرداری، فرمانداری کرمانشاه و سایر مدیران مربوطه با مدیریت معاونت عمرانی استانداری شد.

وی تاکید کرد: در جلسات کارشناسی این موضوع باید طی روزها و هفته پیش رو برگزار و تصمیم و طرح نهایی برای جلسات بعدی پخته و آماده شود.

استاندار کرمانشاه لایروبی و جمع آوری فاضلاب از رودخانه قره سو، جلوگیری از ورود فاضلاب جدید به داخل رودخانه و ساماندهی و زیباسازی رودخانه و حاشیه آن را از جمله اقدامات ضروری در طرح جامع ساماندهی این رودخانه دانست و گفت: باید شبانه روزی و سه شیفت برای ایجاد یک محیط شهری سالم و زیبا در حاشیه قره سو تلاش کنیم که آسیب کنونی تبدیل به یک فرصت و مزیت بویژه در حوزه گردشگری شود.

کد خبر 5692864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      اقدام بسیار ضروری و ارزنده ای است ساماندهی رودخانه قره سو کرمانشاه در پاکسازی محیط زیست منطقه و احیا مجدد این رودخانه که عملا در حال حاضر به صورت اسفناکی به کانال فاضلاب شهر ها و روستاهای مسیر این رودخانه مبدل شده