۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳

حجت الاسلام زنگنه تشریح کرد:

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده سپاه برگزار می شود

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده سپاه برگزار می شود

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران از برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده سپاه در هفت رشته به میزبانی آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه با حضور حجت الاسلام کاظم زنگنه مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران برگزار شد.

حجت الاسلام زنگنه در این نشست گفت: سازمان فرهنگی خانواده در سپاه پاسداران ماموریتش تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است و برای این امور برنامه های متنوعی را برگزار می کند که این مسابقات هم یکی از آنها است.

وی ادامه داد: بخش اول قرآن، عترت، احکام سبک زندگی و مصون سازی خانواده از تهاجم فرهنگی و مصون سازی آن از دیگر فعالیتهای این سازمان است. اولویت ما قرآن است چرا که پیامبر (ص) فرمودند: دلهای شما زنگار میزند و قرآن جلا بخش آن خواهد بود.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده سپاه پاسداران افزود: سپاه پاسداران در امر تعالی خانواده و برای اینکه کتاب شفاست و تبیان است به معنای واقعی در میان خانواده ها جای خودش را پیدا کرده و از مهجوریت دربیاید برنامه های را تدارک دیده است.

در موضوع قرآن از سال ۹۴ مرحله نهایی مسابقات قرآن را در مشهد برگزار کردیم. این مسابقات در مرحله مقدماتی در یگانها و شهرهای کشور در خانواده بزرگ سپاه صورت میگرفت. ما امسال در مرحله مقدماتی ۲۴ هزار نفر از همسران و دختران و پسران در شش رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ده جزء و رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و مفاهیم وبرای پسران رشته اذان را برگزار کردیم.

وی با اعلام تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: ۱۲ هزار نفر به مرجله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی ۱۳۷۶ نفر شرکت خواهند کرد. به صورت جزیی تر ۳۳۵ نفر از همسران، ۳۳۲ نفر از دختران و ۴۱۷ نفر از پسران حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام زنگنه با اعلام اینکه سپاه پاسداران برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش و کوشش خود را در امر حفظ گذاشته است تادامه داد: از سال ۹۴ رشد پنجاه درصدی داشته ایم و در زمینه قرآن فعالیتهایمان را مضاعف کردیم چرا که با عمل هب قرآن آسیب ها مرتفع می شود.

وی با اعلام زمان بندی این دوره از مسابقات در مشهد مقدس گفت: دوشنبه دهم بهمن ماه افتتاحیه این دوره از مسابقات در تالار قدس آستان قدس رضوی و با حضور یکی از شخصیت های کشوری آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام زنگنه با ادامه روند چگونگی برپایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه گفت: سه شنبه و چهارشنبه شرکت کنندگان در هفت رشته به رقابت می پردازند و به نفرات اول تا سوم نیز جوائزی اهدا خواهد شد. همچنین کارگارهایی در حاشیه برپایی این دوره از مسابقات برگزار میشود که در رشته حفظ توسط استاد پرهیزکار در رشته قرائت با حضور مسعود پنجه و در مفاهیم استاد الهی و کریمی آن را سرپرستی خواهند کرد و شرکت کنندگان از آن بهره مند خواهند شد.

وی با بیان دیگر آموزش های بلند مدت در عرصه قرآن گفت: آموزش های تخصصی قرآن و شناسایی و اعتلای قرآنی؛ محافلانس با قرآن؛ محافل انس با قرآن چهارتا شش سال با عنوان مکتب القرآن از دیگر فعالیتهای این مرکز در عرصه فعالیتهای قرآنی است در زمینه آموزش به صورت حضوری و غیرحضوری؛ تلفنی و آنلاین نیز دوره هایی در رشته های حفظ، مفاهیم، ترجمه، تفسیر و تدبر و تربیت مربی حفظ، روخوانی برپا میشود.

کد خبر 5693963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha