۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۷

فرماندار تربت حیدریه:

۵۰ پروژه عمرانی در تربت حیدریه به بهره برداری می‌رسد

۵۰ پروژه عمرانی در تربت حیدریه به بهره برداری می‌رسد

تربت حیدریه ـ فرماندار تربت حیدریه گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۵۰ پروژه عمرانی با هزینه ۹۴۱ میلیارد تومان در این شهرستان بهره برداری و۴ پروژه کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کی پور، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای شهرستان تربت حیدریه چند راهبرد اقتصادی تعریف و برای آنها چندین راهکار نیز ارائه کردیم تا شاهد تحول اقتصادی در این خطه از خراسان باشیم.

فرماندار تربت حیدریه، پایداری در سطح بنگاه‌های اقتصادی، تکمیل زنجیره تولید در شهرستان و استان و همچنین افزایش ضریب اشتغال را سه راهبرد اصلی عنوان کرد و افزود: برای این راهبردها چند راهکار ارائه کردیم که تهیه بانک اطلاعاتی از بنگاه‌های اقتصادی و همچنین مواد اولیه و مواد واسطه اولویت بندی با نگاه تکمیل زنجیره تولید از مهمترین این راهکارهاست.

وی ادامه داد: اگر زنجیره تولید در مواد اولیه تکمیل شود، در واقع یک حلقه از تولید کشور کامل می‌شود و تبعا هر تولیدی که راه بیفتد یک حلقه از تولید کشور را تکمیل می‌کند.

کی پور اظهار کرد: طی بازدیدهای میدانی سالجاری از ۳ شرکت زیر مجموعه جهاد و ۶۰ واحد صنعتی و معدنی و همچنین ۵۰ واحد اداری، ۶ شرکت با ۱۰۰ نفر اشتغالزایی به چرخه تولید برگشته است.

فرماندار تربت حیدریه افزود: در این بازدیدها اقدامات بروکراسی اداری برخی پروژه‌های راکد حل شده و این سهم مدیریتی شهرستان بوده و یک ریال برای راه اندازی آن از اعتبارات ملی و استانی هزینه نشده است.

وی بیان کرد: وضعیت سهمیه اشتغال شهرستان در سال ۴۰۱ از مجموع ۲۸۳۰ تعهد اولیه ۳ هزار و ۵۳ شغل ایجاد شده و ۱۰۷ درصد تعهد اشتغال محقق شده اما در مرحله جدید و نیمه دوم سال ۱۳۹۱ تعهد جدید به سهمیه اضافه شده که مجموع تعهد اشتغال را ۴۲۲۱ رسانده و در مجموع ۷۲ درصد آن محقق شده است.

کی پور گفت: میزان تسهیلات اشتغالزایی از بند ب تبصره ۱۶ با جذب ۱۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در مجموع ۶۰ درصد بصورت میانگین محقق شده، البته سهم بند ب تبصره ۱۶ برای دو دستگاه دیگر یعنی بنیاد برکت ۴۰ میلیارد تومان و بسیج سازندگی ۱۶ میلیارد تومان است.

فرماندار تربت حیدریه به افتتاح پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۵۰ پروژه عمرانی با هزینه بری ۹۴۱ میلیارد تومان در این شهرستان بهره برداری می‌شود.

وی افزود: بهره برداری از کارخانه کائولن بایگ، واحد پرورش مرغ مادر رخ، فاز جدید کاشی زرین، طرح‌های هادی، راهداری و پوشش ۱۰۰ درصدی گاز مصارف خانگی و همچنین کشتارگاه صنعتی پروژه‌های شاخصی بود که فرماندار تربت حیدریه به آن اشاره کرد.

کی پور به برخی اقدامات انجام شده از دهه فجر پارسال تا امسال اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه خط انتقال آبرسانی کاج درخت، آبرسانی به روستاها، اجرای طرح پدافند غیرعامل، اجرای طرح کیفی سازی آب شرب شهر رباط سنگ با سه میلیارد تومان آب شیرین کن بخشی از این اقدامات بود.

فرماندار تربت حیدریه به آغاز بزرگترین پروژه آبرسانی خراسان رضوی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه به طول ۱۳.۲ کیلومتر با هزینه بری ۳۰ میلیارد تومان بخش عمده‌ای از قطعی آب شهر در تابستان حل می‌شود.

وی گفت: همچنین ۲۵۰۰ انشعاب برق، بازسازی شبکه در شش روستا، ۲۸ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و بازسازی ۷.۵ کیلومتر در ورودی شهر، نصب ترانس به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در حوزه برق رسانی این خطه انجام شده است.

کی پور افزود: زیر سازی و آسفالت معابر، صدور ۵۵۰ فقره سند مالکیت روستاییان، تحقق ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی، اجرای آبیاری نوین در ۵۰۰ هکتار، احیا و مرمت ۱۷ رشته قنات، اجرای خط انتقال و آبرسانی بطول ۴.۵ کیلومتر در اسفیوخ، اعطای تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی و فعال کردن سه واحد مرغداری راکد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی،. ملی و پیگیری‌های نظام اداری بخشی دیگر از این اقدامات بوده است.

کد خبر 5697829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha